Air Force One til OSL

Husker når Clinton var her så var det norsk politi som jagde oss bort fra utsikspunktene på OSL, ikke secret Service. Men det er vel de som bestemmer i bakgrunnen kanskje..

De bestemmer ingenting, men de gir råd. De synes imidlertid ikke å ha noen problemer med fotografer på hjemmebane. Derfor er det viktig at Spotterforeningen gir lyd fra seg til Lufthavna og kanskje også politiet med informasjon om hvilke plasser det vil være folk. Det er viktig også å fremheve at dette kan være en ressurs siden det dreier seg om lokalkjente folk som fort vil se om det foregår uvanlig aktivitet i området.

Hmm!

Hvis det blir tillatt med spotting skal jeg seriøst vurdere og stikke nedover altså! :)
Men er meget enig med deg her Mowinckel! Folk vet hva som er normalt, så egentlig så er jo spotterene enn ressurs ;)

Hehe, samme har jeg - kanskje burde vi "lime på" ett lite fotoapparat over firmalogoen? :drunk:

jeg har jo både bil og hammer på mitt da, kanskje fotoutstyr for dagen kan sees på som arbeidsutsyr? ;) er bra spent på om man i det hele tatt kommer inn hovedport eller for min del cargoport i tiden af1 er "in the zone" her oppe.. kanskje sikrett sørviss overtar portene for dagen? :headbang

Vil ikke anbefale å krangle med Secret Service - uansett hvor man er i verden. De har 'venner' ... :p

Da får jeg slå over til amerikansk og snakke litt om mine venner i US CBP og at jeg bor deler av året i USA...kanskje vi blir venner da :D

Når tror dere Obama vil forlate landet?...Håper det blir en god stund før solnedgang!

Last edited:
huske datoen, venner
10 desember, hvis han drar herfra samme dag, så går sola ned lenge før de begynner å bevege seg mot OSL
solnedgang her i Oslo på den mørkeste tiden er vel ca 14:30...

Tror nok det beste er å satse på bilder av ankomst.
Jeg skal iallefall gjøre mitt ytterste for å få det til :P

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1402435.ece

Det er ennå ikke klart om kona Michelle blir med til Oslo, og det er langt fra klart om Obama blir natten over.

Men dersom han gjør det, skal han slippe å betale for hotellopphold. Slottets assisterende kommunikasjonssjef Sven Gj. Gjeruldsen bekrefter overfor Aftenposten at kong Harald har invitert president Obama til å bo på Slottet under oppholdet.

Dermed kan Obama muligens bli over natten!

Last edited:
Ikke at jeg bryr meg så ekstremt, men hvem får handlingen på slike oppdrag? Type trapper, fuel og sånn. Forsvaret?

Last edited:
En ting er sikkert, jeg skal IKKE bevege meg innenfor ring 1 i disse dagene.

Om mannen skal bo på Grand Hotel, sperrer de vel også av T-banen for gjenomgående trafikk. Godt jeg bor på landet :)

Hvem sier han lander på OSL? Secret Service har alltid en plan.....
Skulle overaske meget om han ikke lander på OSL. Logistikk messig tror jeg det er best i forholdt til å få han raskt og sikkert inn til byen. Sperre av E6 og gi bånn gass inn til sentrum.

Har det skjedd siden 1998 at noen statsoverhoder ikke har landet på OSL, men heller f.eks RYG?

Har det skjedd siden 1998 at noen statsoverhoder ikke har landet på OSL, men heller f.eks RYG?

Det måtte i såfall ha vært "den siste kongen av Scotland" som skulle/burde ha landet der :colgate::colgate:

Ser vel ut til det blir OSL....SGS har fått en liste som er lang som et vondt år ang utstyr o.l.........

Back