Når Clinton var på besøk kom de med flere Galaxy (C-5) i dagene opp mot utdelingen. Hadde vel med seg limousiner, diverse utstyr og så vidt jeg vet et eget helikopter til Secret Service. Pilotene trodde nok at hele Norge ville gjøre alt for dem så de sjekket alltid inn på approach-frekvensen med denne strofen:
"REACHxxF, in support of US president Bill Clintons visit to Norway, requesting priority."
Jeg satt selv på opplæring midt i morgenrushet når jeg fikk denne servert og min instruktør reiv til seg mikrofonen og sa: "Dream on REACH, you're flying cargo. Reduce to clean speed, you're number 14."
Han var vel egentlig nummer 7 eller 8, men fikk en litt lengre sightseeing på denne turen![]()
Ville det ikke vært mer fornuftig å ha tatt med et helikopter eller 3 til Obama, og fløyet ham rett inn dit han skulle. Samfunnsøkonomisk måtte vel dette ha vært mye billigere enn å stenge av halve byen i timevis ?
Obama er ofte i Chicago og kortesjen kommer alltid rett forbi kontoret mitt som er i 13 etasje rett ved motorveien. Bygningene gjennomsoekes ikke, ingenting gjoeres paa denne fronten naar Presidenten er i sin limokortesje
Nå har (heldigvis) ikke Secret Service noe myndighet her i landet, så skulle de komme og be deg om å flytte deg så kan du si at de kan dra dit peppern gror...Spotterplattformen er åpen for alle, ja.. I hvertfall så lenge Secret Service evt. ikke sier noe annet![]()
Kan ikke Norsk Spotterforening slå et stor slag for hele samfunnet her?
-A
Nå har (heldigvis) ikke Secret Service noe myndighet her i landet, så skulle de komme og be deg om å flytte deg så kan du si at de kan dra dit peppern gror...![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.