Air Force One til OSL

stilig.. Husker jeg skulle hente muttern som da jobbet på 5`ern når clinton var her, var vel nyss før SS( no pun intended ;-) ) og diverse soldater brant løs noen automatbyger i min retning, men det gikk da bra til slutt.. Skal bli spennende å se hvilke områder man får tilgang til når han er her, tviler vel på at osl-kort med alle soner, en rød og en hvit gir foto-tillatelse ;-) men noget skal man vel alltids få til ;-) var ikke fullt så mye sikkerhetsoppbud når a sonja kom med widerøe her om dagen ;-)

tviler vel på at osl-kort med alle soner, en rød og en hvit gir foto-tillatelse ;-)

Hehe, samme har jeg - kanskje burde vi "lime på" ett lite fotoapparat over firmalogoen? :drunk:

AF2 er betegnelsen når maskinen brukes av visepresidenten ...

Slettes ikke at alltid begge maskinene sendes - ble vel ikke gjort da han var i CPH heller tror jeg.

Begge maskinene var her når Clinton var her i 99 og på et program på NGC nylig ble det faktisk sagt at , på lengre turer, alltid har meg seg en reservemaskin, men som ikke alltid er parkert på samme flyplass av sikkerhetsgrunner. Derfor er det en sjansje for at reservemaskinen går til fek Rygge.

Dette er vel den eneste muligheten vår rødgrønne regjering har til å få besøk fra Presidenten i USA:)

Men for all, morsomt med besøk av både Airforce One og fete limousiner...

Begge maskinene var her når Clinton var her i 99 og på et program på NGC nylig ble det faktisk sagt at , på lengre turer, alltid har meg seg en reservemaskin, men som ikke alltid er parkert på samme flyplass av sikkerhetsgrunner. Derfor er det en sjansje for at reservemaskinen går til fek Rygge.

Er det egentlig andre flyplasser i Oslo området som har utstyr til å ta seg av en jumbo? Krever jo tross alt litt mer enn det en 737 gjør. :-)

Jeg blør av skuffelse. Skal det virkelig ikke mer til for å få denne prisen?
Her har mennesker ofret sitt liv gjennom tiår for fredens sak, så får en president som knapt har sittet et år, fredsprisen for 2009.

Ikke noe galt med Obama, men jeg synes det er en respektløs tildeling i år!

Skal ikke la tråden skli ut, men man får prisen utifra hva man har utrettet det siste året. Den baserer seg ikke på hva en person har utrettet de siste ti år..

Er det egentlig andre flyplasser i Oslo området som har utstyr til å ta seg av en jumbo? Krever jo tross alt litt mer enn det en 737 gjør. :-)

Jeg har forstått det slik at utstyr kan transporteres med forholdsvis enkle midler, som for eksempel noen lastebiler :)

Hvorfor må han lande på Gardermoen? Villie det ikke være like greit å ta ham ned på Rygge?

Uten at jeg vet det, så regner jeg med at siden AF-1 er et millitært fly så er det vel naturlig og parkere på Gardermoen flystasjon. Har vel litt med plass til så pass stor VIP mottagelse å gjøre tenker jeg.
Eskorten til Bill Clinton gikk vel rimelig radig til Oslo i 1999.

Vel vi får se hvilken flyplass han ender opp med. Men hvor var reserveflyet for ti år siden da? Mens Obama først er på besøk bør vi jo vise han litt av vakre Norge. Hva med et besøk i Stavanger;)

Jeg fikk ikke engang få ta bilder fra jobben min engang.....ute på terrassen der. Det sørget Secret Service for :)

Fandens sludder og vås av amerikanerne Morten.
Ta med kamera og sørg for å ta bilder neste gang. Vi har da suverenitet over egen jord fremdeles!
Jeg begynner å bli mektig lei disse paranoide amerikanerne.

Her har mennesker ofret sitt liv gjennom tiår for fredens sak, så får en president som knapt har sittet et år, fredsprisen for 2009.

Kunne ikke vært mer enig med deg her Martin.

Jeg har forstått det slik at utstyr kan transporteres med forholdsvis enkle midler, som for eksempel noen lastebiler :)

Vil tro at det koster mere enn det smaker. Trenger 2 "highloadere", som nok er for brede til å transporteres på vanlig lastebil. Samt div. dollies til containerne ombord.

Nå blir jo ikke dette som å handle en vanlig B747 da. Spørs om de har med containere med cargo/bagasje. Så det er vel kun nødvendig med trapp(er) som rekker til maindeck på B747, kanskje også utstyr til pushback...

Kunne ikke ha sakt det bedre selv, jeg kan bare ikke begripe hvorfor han fikk den? Han har ikke gjort noe som helst Fredspris-værdig siden han kom til makten her for noen få måneder siden. Dette er skamløst, hvilken skuffelse. Freds-pris kommiteen burde skamme seg. Fy fanken sier jeg.

Den 10.dec skal man nok ikke ind til OSLO C....de lukker vel hele byen af...God fornøjelse siger jeg bare
Hilsen
Ole

Nå blir jo ikke dette som å handle en vanlig B747 da. Spørs om de har med containere med cargo/bagasje. Så det er vel kun nødvendig med trapp(er) som rekker til maindeck på B747, kanskje også utstyr til pushback...

Strengt tatt har da AF1 egen trapp fra bruken og ned i følge hva jeg har sett på bilder, så de kan vel handle seg selv?

-A

Back