Air Force One til OSL

Spotteralert OSL

Nobelkomitèen kunngjorde nå nettopp at Obama får fredsprisen 2009 - da bør vi vel få noen bilder av Air Force 1 på Gardermoen :)

Re: Spotteralert OSL

Det var vel ikke så enkelt å ta bilder den gangen BillyBoy Clinton kom på besøk, men for all del - blir spennende og utfordre Secret Service. :stir

Er det noen som greier å ta bilder på OSL så er det oss. Secret service bør heller rådføre seg med oss, enn å jage oss bort:old

Jeg fikk ikke engang få ta bilder fra jobben min engang.....ute på terrassen der. Det sørget Secret Service for :)

Fredsprisen begynner å miste symbolverdien, spør du meg, og nærmer seg "prisen for snille mennesker med makt som vi liker".

For all del, godt mulig Obama er en verdig fredsprisvinner - men kunne de ikke latt ham sitte noen år som president for å prove it first??

Jaja, hyggelig med AirForce One for OSL-spotterne da!

Jeg blør av skuffelse. Skal det virkelig ikke mer til for å få denne prisen?
Her har mennesker ofret sitt liv gjennom tiår for fredens sak, så får en president som knapt har sittet et år, fredsprisen for 2009.

Ikke noe galt med Obama, men jeg synes det er en respektløs tildeling i år!

Jeg sto var der da Air Force One landet før soloppgang med Clinton ombord i november 1999. For mørkt til å ta bilder med mitt daværende kamera. Denne gangen regner jeg det blir massivt oppmøte på Vollen og god fotodekning på forumet. Utdelingen er 10 desember. Når kommer han?

Denne gangen regner jeg det blir massivt oppmøte på Vollen og god fotodekning på forumet.

Vollen??? Hva med Bjerkås eller Slemmestad?:D
Lit overrasket over tildelingen, noe vel tidlig. Men nå får han enda mer ballast i jobben han har satt i gang med, samt at det stiller større forpliktelser til alle som er involvert i det pågående arbeidet. Lykke til!
Håper inderlig at jeg ikke må på jobb i de dagene AF1 er på Galemoen!

Last edited by a moderator:
Jamen så skal Obama vel til Skandinavien 2 gange i December.....forventer da bestemt også hans fremmøde til Klima topmøde i CPH i December, og når så alligevel er på disse kanter kan han jo passende aflægge et besøg i Sverige ved samme lejlighed, eller i alle fald ved Nobelfesten i STO(kan bare ikke huske hvornår den holdes !!)
Hilsen
Ole

Et merkelig valg, spør du meg. Ingen som gjør det, men...;)

Noen ønsker litt action med denne prisen og Jagland leverer i debuten.

Uansett blir det nok ikke lett å få tatt bilder. Men spennende...

Noen andre spennende spørsmål er jo hvor lenge han skal være her og hvor han skal bo. Tradisjonen tilsier jo at vinnerne bor på Grand, men det går neppe for Obama. Tipper Plaza igjen, som Clinton i 99. Men vinnerne pleier jo å være noen dager, det kan vel neppe Obama bli. Må få prisen tildelt og være på konserten. Kan fort bli i alle fall to netter med kaos i Oslo.

Ser i svenske avsier at der forventer man han kommer også, og hilser på Kungen ettersom Nobel var svensk.

Hvorfor må han lande på Gardermoen? Villie det ikke være like greit å ta ham ned på Rygge?

Jeg har flere bilder og video fra Air force one på Gardermoen sist den var her. Stod på den parkeringsplassen som nå er gjerdet inn helt inntil stripa på 19R og filmet landinga. Der var vi ikke alene, stod mange der og tok bilder. Men det er jo noen år siden, og mye å lete igjennom for å finne...

Back