Air Force 1 avreist fra OSL

LN-RPL

ScanFlyer Blue
AF1 takset fra parking klokken 10:44 lokal tid og løftet nesen sin mot USA klokken 10:50

Ønske President Obama og hans frue god tur hjem.

To F 16 dundret over Lillestrøm for 6 min siden.. De har vel avlevert ham ved grensen..

Tror kanskje jeg har sett AF1 airborne og håper noen her har inspill, avkrefte eller bekrefte observasjonen. Kl 1113 kom det et svært fly fra Ø-SØ og gikk mot V-NV. Observasjonen er tatt fra vestlandet, posisjon ca 59 10 00N 006 00 00 E. Ifølge Flightradar24.com skulle det ikke være noen fly over Rogaland i det tidsrommet. Ca 5 min etterpå kom det et annet fly, samme kurs og kunne se ut som to-motors. Det første såg ut som 4 motors. Tok bilder, men det er ikke lett å se ut fra de, annet enn at det ser ut til å ha 4 kondensstriper (kan godt lastes opp...) Hva sier dere, er det naturlig at det flyr over dette området en route Washington?

Obersvatør.

Kjibt at eg har ingen mulighet til å alste opp bilder her eg sitter på Osl ,
glemte kabelen hjemme :(

Hvor var AF 1 Back Up?

AF1 backup tror jeg ikke kom i det hele tatt og hvis den har vært her så tror jeg det har blitt holdt strengt hemmelig.
Dommedagsflyet kom nå iallefall ikke som er et tredje fly som Rumsfeldt likte å bruke mye.

OK, her er bildene. Som sagt, ikke lett å se, men alt stemmer mtp tidspunkt og kurs, samt at det kom et annet fly bare noen minutter etter med samme kurs. Men kunne ikke se noen jagereskorte, den var kanskje avsluttet. Bildene er tatt fra posisjon gitt i forrige post og mot SØ.

Attachments

• IMG_2016.JPG
    IMG_2016.JPG
    60.5 KB · Views: 491
  • IMG_2017.JPG
    IMG_2017.JPG
    44.2 KB · Views: 488
  • IMG_2018.jpg
    IMG_2018.jpg
    13 KB · Views: 480
  • IMG_2016_1.jpg
    IMG_2016_1.jpg
    12.2 KB · Views: 478
Fikk desverre ikke sett AF1 denne gang, men så hovedpersonen selv pluss kortesjen i Oslo sentrum igår ettermiddag.

Satt hvertfall her på jobb litt etter at flyet lettet og tenkte på det som ikke var så langt unna. Penvær + telelinse hadde gjort seg idag. :)

Back