Lite egna funderingar kring AEA:s generella status idag.Antalet maskiner som flyger charter på Skandinavien idag har från tidigare år minskat till tre (EC-IDA IDT o.III) med något undantag.Detta har märkts bl.a på att vissa flighter är mer försenade än tidigare etc.
T.ex.EC-IDA flög AEA673 LPA-MOL 15 Nov.o skulle återvänt LPA som AEA674 men blev stående i MOL o avgick inte förrän Lör.16 Nov (igår). Detta påverkade i sin tur AEA695/696 LPA-KLR-LPA (KLR=Kalmar) som blev över sju timma sen igår osv.Någon reservmaskin fanns tydligen inte tillgänglig.
Någon som kanske har en förklaring
T.ex.EC-IDA flög AEA673 LPA-MOL 15 Nov.o skulle återvänt LPA som AEA674 men blev stående i MOL o avgick inte förrän Lör.16 Nov (igår). Detta påverkade i sin tur AEA695/696 LPA-KLR-LPA (KLR=Kalmar) som blev över sju timma sen igår osv.Någon reservmaskin fanns tydligen inte tillgänglig.
Någon som kanske har en förklaring