Air Cina til Arlanda

k.s.

ScanFlyer Blue
Har Air Cina en fast rute til Stockholm-Arlanda fra Beijing, ser at det har en ankomst på søndag.(CA911)

Hei og velkommen til forumet vårt!

Ja, de har hatt det i mange år. Flyr med en 747.
Og nå er de vel også blitt medlem av Stjernealliansen om jeg ikke tar feil. Så både Air China og SAS flyr nå ARN-PEK.

BF:cool2

menes det air China?
kan bli ganske komisk om det selskapet skal fly til ARN

Hvorfor det? De har da flydd på ARN i mange år. Air China er det kinesiske selskapet som mange ofte forveksler med China Airlines som er et Taiwanesisk selskap.

fordi kun 500 av selskapets over 3500 piloter bestod engelsktestene for flygende crew:=) har dere ikke hørt snutten på youtube om air china piloten på JFK som ikke sjønte va atc sa?

hørte at de pilotene som strøk på engelsktestene ikke får fly utenfor kinas grenser, og nå skal de fly til ARN=) haha

JFK kan ha litt folk med attitude (og det kan være morsomt), men dette er ene og alene Air China crew som ikke kan engelsk. Herregud, man kan jo få skumle situasjoner av sånt..

fordi kun 500 av selskapets over 3500 piloter bestod engelsktestene for flygende crew:=) har dere ikke hørt snutten på youtube om air china piloten på JFK som ikke sjønte va atc sa?

hørte at de pilotene som strøk på engelsktestene ikke får fly utenfor kinas grenser, og nå skal de fly til ARN=) haha

Air China har vel fløyet PEK-ARN i hvertfall i 15 år etter hva jeg vet. Da jeg sluttet på ARN i 1993 hadde de åpnet denne ruten med 767..

Jeg har nå sett Air Chinas 747 der flere ganger. Men de bruker vel kanskje litt forskjellige flytyper innimellom?

Det är nu många år sedan jag såg en 747 från Air China på ARN. Tror man gick över till 767-200 hösten 2001 (närmare bestämt 30/11).

Källa; Div fotoarkiv

Last edited:
Så sent som förra året var Air China på ARN med 747-400. Det var visserligen i samband med besöket av Kinas president i Sverige.

Back