• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air China uppgraderar på PEK-ARN

jikswoboB

Qwerty
Air China uppgraderar på PEK-ARN

En trevlig nyhet för oss ARN-anhängare är att Air China, lagom till vintersäsongen, verkar göra sig av med 767 till förmån för A330. I alla fall om man ska tro det som skrivs på Airliners.net. Förmodar att det är frågan om en A330-200 som förutom Stockholm också kommer användas på linjerna DXB, ATH, MUN och LHR.
 
Re: Air China uppgraderar på PEK-ARN

HÄRLIGT! Då kanske det rent av blir en CA kurs på mig till hösten :)
 
Re: Air China uppgraderar på PEK-ARN

*slår den unge blårussen i huvudet med en stor accounting bok*
 
Re: Air China uppgraderar på PEK-ARN

En trevlig nyhet för oss ARN-anhängare är att Air China, lagom till vintersäsongen, verkar göra sig av med 767 till förmån för A330. I alla fall om man ska tro det som skrivs på Airliners.net. Förmodar att det är frågan om en A330-200 som förutom Stockholm också kommer användas på linjerna DXB, ATH, MUN och LHR.

Kan ikke se forskjellen å reise med en 767 kontra en 330:question:
 
Re: Air China uppgraderar på PEK-ARN

Kan ikke se forskjellen å reise med en 767 kontra en 330:question:

Air Chinas 767 or är rätt gamla och slitna. Flög själv sträckan ARN-PEK-BKK i januari. Väldigt sliten kabin med en sån där gammal duk längst fram som man inte såg ett dugg på.
Deras 330 är ganska nya med alla moderniteter som det innebär.

Kul att man satsar vidare på ARN trots SAS intåg...

MvH Jörgen
 
Re: Air China uppgraderar på PEK-ARN

Kan ikke se forskjellen å reise med en 767 kontra en 330:question:

Då kan man ju lika gärna ställa sig frågan vad skillnaden är att flyga en 767 jämfört med en 747. Det är krasst sett ungefär samma upplevelse. Förutom modernare är en A332 dessutom större än en B762, vilket alltså betyder att CA ökar kapaciteten på PEK-ARN och det är positivt.

Kul att man satsar vidare på ARN trots SAS intåg...

Jag tror Air China mer eller mindre är tvugna till denna förändring då 767-200 är påväg bort ur deras flotta.
 
Back
Top