Air China uppgraderar ARN

Jörgen

ScanFlyer Blue
Där SAS misslyckas, lyckas andra. Nu ska Air China uppgradera linjen från 1 Mars 2010. Istället för Airbus 330 kommer man flyga med Boeing 777-200 på linjen Stockholm-Beijing.

Detta lär väl vara ett tecken på att linjen går bra ? Helt klart är att SAS lämnar en hel del hål i Skandinavien. Med EK på CPH och kanske Air Asia X på ARN samt en del möjliga nya långlinjer från Oslo så verkar det bli tuffare för vårat kära SAS inom en snar framtid.

Mvh Jörgen

Å gå fra 767 til A330 og så til 777. CCA's 777-200 begynner jo å dra på åra, sånn sett i forhold til 777 generelt. Ser at gj.snittsalderen på deres 77A er 10 år.
Vet ikke hvordan de er inni, men vil tippe A330 var en del bedre. Flere seter men dårligere komfort.
Uansett godt at ruten går bra! Oslo Next?

Last edited:
777'en har ikke AVOD i alle fall, dog har den fortsatt 33-34" pitch, noe som er bedre enn snittet. A330 har AVOD og 34" og var brukbart fresh når jeg var med i august. Dog skal det sies at AVOD opplegget er det mest idiotiske jeg har sett. Pilene fungerer ikke i menyene, kun "tab" og "enter", så man bruker en evighet på å navigere i trege menyer. Når man først finner en film fungerer det helt greit.

Dog er det et godt tegn at de oppgraderer til større maskin, kan tenke meg at billettsalget går bra, for prisene er så definitivt i et attaktivt området.

Så får vi håpe at det drives hard lobby fra Osl. En fugl plystret om at China i lang tid har vært i kontakt med Osl, med det begynner å bli lenge siden.

Desverre så er vel heller ikke Air China det selskapet i Asia med raskest besluttnings prosess.

Back