Air Canada prøver seg på Toronto-København igjen

Re: Air Canada prøver seg på Toronto-København igjen

Det må du gerne smide noget dokumentation for så.

Men w13/14 var 3 ugentlige afgange, så noget forfejlet at sige de "kutter ned".

Det var den anerkjente og presise bloggen CPH Traveller som kommuniserte denne nyheten:

Air Canada er nu klar med det kommende vinterprogram for ruten mellem Toronto og København. Her planlægge det canadiske selskab at udvide frekvensen på ruten, således at der fra midten af december måned flyves fem eller fire ugentlige flyvninger i stedet for tre. - See more at: http://cphtraveller.dk/nyheder/air-...en-mellem-cph-og-toronto#sthash.52oWZSIf.dpuf
 
Last edited:
Re: Air Canada prøver seg på Toronto-København igjen

Fair nok. Men stadig samme frekvens som sidste vinter ;)
 
Re: Air Canada prøver seg på Toronto-København igjen

Ser ut som sommerprogrammet blir marginalt øket. A330-300 5x ukentlig i april, 787-8 6x ukentlig, før det blir 787-9 og daglige flighter fra juni og ut oktober, også tilbake til 6x ukentlig

http://www.standby.dk/air-canada-oeger-paa-koebenhavn/
Samlet betyder det, at Air Canada i den kommende sommersæson vil udbyde 50.000 sæder mellem Toronto og København i hver retning, en stigning på 8.000 i forhold til sidste sommer.
 
Re: Air Canada prøver seg på Toronto-København igjen

En smule offtopic: Det er interessant at følge, hvordan visse selskaber justerer kapaciteten på deres ruter med små op- og nedjusteringer i kortere/længere perioder af året, mens andre justerer langt voldsommere og enten fordobler eller helt lukker en rute, hvis efterspørgslen ændrer sig. Det har selvfølgelig meget med ledig materiel at gøre, men der virker til at være stor forskel på, om man følger en offensiv strategi eller en mere moderat.
 
Re: Air Canada prøver seg på Toronto-København igjen

Ser ut som Air Canada kommer med 777-300ER på YYZ-CPH fra 8 juni til 30 september 2017. Resten av sommersesongen er planlagt med 787-9

http://cphtraveller.dk/nyheder/air-canada-med-boeing-777-300-mellem-toronto-og-kobenhan
Den kommende sommer 2017 sæson bliver ingen udtagelse, hvor Air Canada nu planlægger at indsætte den største maskine i flåden mellem Toronto og København. Dette er en Boeing 777-300ER med plads til 400 passagerer som efter planen skal flyve på ruten fra d. 8. juni til den. 30 september.
 
Re: Air Canada prøver seg på Toronto-København igjen

København må være en suksess for AC - husker godt de i "gamle dager" fløy 767-200, så 777-300 er jo et imponerende "byks" oppover i kapasitet.
 
Re: Air Canada prøver seg på Toronto-København igjen

Det er da rigtig dejligt at det går godt for ruten. Nu har de har opgraderet til det største fly i deres flåde, og har haft opgraderinger med hyppige mellemrum, så kan man spekulere over, hvad næste træk vil være. Svaret kender jeg ikke, men kan da håbe på yderligere en skandinavisk rute, startende i det små og så voksende ligesom denne :)
 
Re: Air Canada prøver seg på Toronto-København igjen

Air Canada øker kapasiteten på YYZ-CPH neste sommer, ved at det fra 1 juni endres flytype fra 777-300ER med 400 seter, til varianten med 450 seter. Det betyr at antall seter i business reduseres fra 40 til 28, premium economy forblir 24, mens economy økes fra 336 til 398

I may blir det A330-300 istedet for 787-9, hvilket betyr 6 færre daglige seter

https://www.routesonline.com/news/3...-international-network-changes-as-of-27sep19/

Toronto – Copenhagen
01MAY20 – 31MAY20 A330-300 replaces 787-9
eff 01JUN20 450-seater 777-300ER replaces 400-seater
 
Re: Air Canada prøver seg på Toronto-København igjen

Fløj deres premium economy på ruten sidste uge. Fine sæder og glimrende underholdningsudvalg ombord. Maden var til gengæld kedelig og uinspirerende. Samme kan siges om kabinen. Opgradering til business med Eurobonus-point var ikke muligt. På vej hjem var der omkring 15 transfer-destinationer på skærmen ved ankomst i Kastrup.
 
Re: Air Canada prøver seg på Toronto-København igjen

. Opgradering til business med Eurobonus-point var ikke muligt.

Du må huske at det kun er selskapet som eier poengene som kan akseptere dem som betalingsmidel. AC har ingen adgang til Eurobonus-'banken', like lite som AC-poeng kan brukes hos SAS uten at transaksjonen gjøres av AC.
 
Re: Air Canada prøver seg på Toronto-København igjen

Air Canada øker kapasiteten på economy til CPH, og redusere business, ved at de i årets høysesong fra 1 juni og ut oktober endrer fra deres 400 seters 777-300ER, til varianten med 450 seter
 
Re: Air Canada prøver seg på Toronto-København igjen

Med 787-9 [emoji847] Mye heller double aisle enn singel[emoji6][emoji4]
 
Back
Top