The new seasonal routes to Berlin and Nagoya will be the only non-stop services between these cities and Canada. The service to Algiers will be the only non-stop flight by a Canadian carrier between Montreal and the North African city and the Marseille service will be the only non-stop flight operated by a network carrier between Marseille and North America. All will be operated with an Air Canada Rouge Boeing 767-300ER, featuring Premium Rouge and Economy cabins.
Hve er den store forskjellen på AC og Rouge?
Destinasjoner er hovedforskjellen, Air Canada bruker Rogue til "typiske feriedestinasjoner" eller nye destinasjoner / markeder. Rogue har også lavere frekvenser 3-4 ganger I uken mot daglig på Air Canada ruter.
Omtalene jeg leser av Rouge er ikke akkurat overbevisende. Noen som vet hvordan det er med opptjening av Eurobonus-poeng og tilgang til *A lounger som EB gold?
Omtalene jeg leser av Rouge er ikke akkurat overbevisende. Noen som vet hvordan det er med opptjening av Eurobonus-poeng og tilgang til *A lounger som EB gold?
Kort sagt: Nei
Rouge er ikke inkludert i Star Alliance
Du får loungetilgang og ekstra bagasje (2 ekstra) som *G. Tror du får poeng som Air Canada, som regel 25% (Siden de booker i lav klasse), men det må jeg sjekke litt nærmere.
Like sprikende svar her som alle andre steder jeg har spurt. Jeg får vel bare krysse fingrene...
Kort sagt: Nei
Rouge er ikke inkludert i Star Alliance
Fikk offisielt svar fra Rouge nå. Dette gjelder for Star Alliance gold:
Hello "McDuck", here are the benefits for Star Alliance Gold members on either Air Canada Mainline or Air Canada Rouge:
- Priority Reservation Waitlist;
- Priority Airport Standby;
- Priority Check-in;
- Additional Baggage Allowance (3 bags - 32kg/70lbs; 158cm/62in);
- Priority Baggage Handling;
- Star Alliance Gold Departure Lounge Access;
- Priority boarding.
Poeng er det verre med: 0 på Eurobonus, selv om andre *A frequent flyer gir ca 25%.
Vet du om det er 0 poeng uansett bookingklasse?
Air Canada reassesses strategy for subsidiary Rouge
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.