• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Canada Dash-8 vs drivstoffbil

Someone

Moderator
Medlem
En Dash-8-300 som Jazz flyr for Air Canada hadde nylig et heller ublidt møte med en drivstoffbil under taxing. Spørs vel om det vil lønne seg å fikse en gammel -300 her?

https://www.flightglobal.com/news/articles/pictures-fuel-truck-hits-jazz-dash-8-in-toronto-458101/

Several people were hospitalised after fuel truck struck a Jazz Aviation Bombardier Dash 8-300 at Toronto Pearson International airport early on 10 May

1276290a3d91dc87811f91b529c01591.jpg
 
Propellen har også vært borti et eller annet. Dette kunne kanskje ha gått mye verre enn "several people hospitalised".....

Espen
 
Det kan virke som at den første krasjen i snuten på flyet gjorde at flyet snurret rundt og bakenden på flyet slo i mot tankbilens bakende.
 
Ser ut som denne maskinen blir reparert. -Til flygedyktig stand ?

Her er den fotografert i går på YYZ:

jzjmmx.jpg


Scooter01
 
Back
Top