• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Canada blir kjønnsnøytral

Re: Air Canada blir kjønnsnøytral...

Det er for lite krig i verden når noen virkelig ser behovet for å fyre seg opp av endring fra "mine damer og herer" til "heisann allesammen". Småligheten lar ingen grense kjenne...

For å klisse det til ytterligere kan de jo bruke "Hello, guests"
Hvorfor skal man støtt og stadig bli kalt gjest(er) i stedet for passasjer(er)?

Jeg har vanskelig for å tro at noen kunne provoseres av: «Kjære passasjerer». Det ville dekket alle legninger, alle definisjoner av kjønn m.m. Men verden ville jo ikke vært et like artig sted uten noe å være sur på.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg hadde foretrukket;

"Høyt elskede og aktede kunder"

Jeg er først og fremst en kunde, ikke en gjest eller passasjer.

Jeg hadde foretrukket;

"Høyt elskede og aktede kunder"

Jeg er først og fremst en kunde, ikke en gjest eller passasjer.

Eller kjære du som sørger for at jeg får lønn... :drunk:

Men ettersom det å fly ikke lengere er den "luksusaktiviteten" det var før, hvorfor ikke båre gå til det uformelle? "Good Morning (afternoon/evening/ect) folks.."?:p

Men ettersom det å fly ikke lengere er den "luksusaktiviteten" det var før, hvorfor ikke båre gå til det uformelle? "Good Morning (afternoon/evening/ect) folks.."?:p

Den har väl varit rätt vanlig från cockpit i USA i ganska många år? :cool:

Re: Air Canada blir kjønnsnøytral

OSL følger etter. Fra deres Facebook profil:

Oslo lufthavn Gardermoen
17 hrs ·
De norske gateoppropene våre har blitt bedre 🔉 Nå får du høre «god morgen» og «god tur» fremfor «mine damer og herrer» og «vi ønsker deg en behagelig reise» 🤩 Klarer du å gjette hvilke tre språk som er mest brukt i oppropene på Oslo lufthavn?

Kan man ikke bare bruke det gamle KLM-oppropet ‘Min edamer og herrer’ da? :lol:

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Nå er det jo bare to kjønn så jeg ser ikke helt greia, bortsett fra at det nok er like hipt som å være bitter på "dumme hvite menn".

Nå er det jo bare to kjønn så jeg ser ikke helt greia, bortsett fra at det nok er like hipt som å være bitter på "dumme hvite menn".
Absolutt viktigere å være hipp i stedet for inkluderende

Back