• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Berlin vs. Icelandair (evt. andre ideer til enveisbilletter fra NYC til OSL)

Du har kanskje ikke fløyet FI på økonomi transatlantisk ? Vanskelig å se at de overgår f.eks. Continental (nå United) når CO flyr nonstop, server mat og drikke uten ekstra betaling (Alkohol fritt) - at FI snakker Islandsk er vel det eneste CO / UA ikke tilbyr.

Jeg trenger ikke å ha reist FI på økonomi for å vite at det er svært enkel connection og rask rute. Kvaliteten på økonomi vet jeg også er tilfredstillende da de har AVOD, og meget god mat du kan kjøpe.

Som de lfeste på forumet her påpeker er det bedre å kjøpe mat en å få crap gratis. Maten på CO/UA synes jeg er temmelig dårlig.

Regner med trådtarter har råd til et par øl av egen lomme så sant han ikke skal drikke seg kanakkas ;) Så vidt jeg har forstått så er det også "gratis" vann på økonomi.

MEN . FI vil aldri overgå en direkterute, men det har jeg heller aldri ment.
 
God tur :rolleyes: kanskje greit å komme seg ned på landjorda etter en tur i f :p

Jeg gruer meg allerede :drunk:


Hva som er billigst visste du jo før du åpnet tråden...

Joda. I utganspunktet startet jeg tråden for å få synspunkter på de to selskapene, før jeg endret tittelen til å også spørre etter andre forslag.

FI er desidert billigst: 2605 NOK. Da har jeg dagflight over til KEF, og ettermiddagsflight videre, etter over en halv dag på Island. Da kommer hotell i tillegg. Forøvrig gøy å søke på priser på Hilton i Reykjavik, og se at de skal ha rundt 30.000 kroner per natt ^_^

AB er neste, til 2676, men så velger man litt seter og sånt.. Der er jeg egentlig litt i tvil over hva jeg bør gjøre. På en dummybooking jeg gjorde, måtte jeg betale for setevalg, men må jeg fortsatt det når de blir med i OW?

Den "ideelle" FI-routingen, med nattflight til KEF og en drøy times connection koster 3342 - og det er nok den jeg går mot, akkurat nå.

Evt. så skal Aeroflot ha litt over 4000.
 
Jeg trenger ikke å ha reist FI på økonomi for å vite at det er svært enkel connection og rask rute. Kvaliteten på økonomi vet jeg også er tilfredstillende da de har AVOD, og meget god mat du kan kjøpe.

Som de lfeste på forumet her påpeker er det bedre å kjøpe mat en å få crap gratis. Maten på CO/UA synes jeg er temmelig dårlig.

Regner med trådtarter har råd til et par øl av egen lomme så sant han ikke skal drikke seg kanakkas ;) Så vidt jeg har forstått så er det også "gratis" vann på økonomi.

MEN . FI vil aldri overgå en direkterute, men det har jeg heller aldri ment.

Fra Seattle som jeg kjenner best er det stopp til de fleste destinasjoner i Europa - og sålangt har ingen av mine kollegaer valgt FI igjen - mange har prøvd dem dels pga. gode rutetider - men det blir med en tur.
 
Fra Seattle som jeg kjenner best er det stopp til de fleste destinasjoner i Europa - og sålangt har ingen av mine kollegaer valgt FI igjen - mange har prøvd dem dels pga. gode rutetider - men det blir med en tur.

Det er mulig. Mine erfaringer er det motsatte og vet om en god del som fortsetter å bruke FI blant annet på grunn av pris.

Poenget mitt uansett var et det ikke er "søppel", tvert i mot.
 
Jeg gruer meg allerede :drunk:

Evt. så skal Aeroflot ha litt over 4000.

Hå hå håååå, da snakker du rimelig hard landing med cross winds for å si det sånn. Det er hard core å gå fra BA F til Aeroflot Monkey.
 
Samme for meg, fløy Oslo-sfb med fi mars ifjord på economy comfort, og var helddig å få business seter. Det er imidlertid første og siste gang. Elendig service, dårlig utvalg og smak på mat. Betaler helle 1000 kroner mer for en tur retur billett å kaster returbilletten med noen andre neste gang.
 
Etter litt søking fant jeg ut at Singapore Airlines har en daglig rute mellom JFK og FRA. Ruten opereres med A380. Koster 541 USD en vei, bookes her. Separat billett med SAS til OSL får du for 467 kroner, så det blir vel 3700 kroner totalt :)

Lover deg at Singapore Airlines sin A380 er verdt litt mer penger enn Icelandair 757 ;)
 
Last edited:
Hvorfor er enveisbillettene til DUB så mye billigere enn f.eks. OSL?

Paa grunn av Aer Lingus (LCC light) har hovedbasen sin i Dublin og de selger enveisbilletter til/fra USA, mens de fleste nettverksselskaper kun selger t/r
 
Last edited:
Etter litt søking fant jeg ut at Singapore Airlines har en daglig rute mellom JFK og FRA. Ruten opereres med A380. Koster 541 USD en vei, bookes her. Separat billett med SAS til OSL får du for 467 kroner, så det blir vel 3700 kroner totalt :)

Lover deg at Singapore Airlines sin A380 er verdt litt mer penger enn Icelandair 757 ;)

Det var jo et genialt forslag! Litt dyrere, men skitt au. Da kan jeg jo bruke M&M-kortet med SEN-status også, og ha loungetilgang.
 
Og vips var man booket på en franksprodusert hval med singaporske skilter :)
 
Hei,


Bare pröv oss i AB og var noe cabin-produkt. Innen Juni vil fleste-parten av vare A330 bli oppgradert. Det lönner seg definitiv, dersom du far de nye stoler & cabin.

Og dersom du skal lengre vest, vi flyr snart ogsa til LAX... ;)
 
Separat billett med SAS til OSL får du for 467 kroner, så det blir vel 3700 kroner totalt :)

Jeg skal ta selvkritikk for at jeg ikke sjekket selv på forhånd før jeg booket, men med måten du skrev det på, trodde jeg faktisk det fantes billetter til 467 kroner den dagen.

Fikk booket en bonsubillett med BA via LHR, med overnatting der underveis. Detta blir nok morsomt ;)
 
Ja, jeg søkte på den 23. fra JFK, og 24. fra FRA. Kjipt at billetten forsvant akkurat da, men du kommer deg nok fra Frankfurt til Oslo på en søndag uansett :)
 
Fikk booket en bonsubillett med BA via LHR, med overnatting der underveis. Detta blir nok morsomt ;)

Enda morsommere: Overnatter på FRA, og tar fem-på-elleve-flyet til London.
Den er satt opp med 767, og det har jeg ikke flydd før :)
 
Enda morsommere: Overnatter på FRA, og tar fem-på-elleve-flyet til London.
Den er satt opp med 767, og det har jeg ikke flydd før :)

Ha ha ha. Har ikke du forsøkt 767 spøkelset en eller to ganger før?

Med din 767 flaks kommer du til å bli re-routet via Bergamo og 06:00 avgangen til Ryanair.
 
Back
Top