Air Berlin til OneWorld

Per idag eier AB den störst mulige minoritets-andel i Niki.

Samtidlig har AB gitt Niki ett lån for å finansere fly og ekspansjon. Denne kredit er besikret med de restende aksjer av Niki som eies av Niki Lauda. Kan han ikke tilbake-betale dette innen 2012(?) så faller aksjene til AB og de faktisk overtar selskap. Mange her nede anser dette deal som en bevist exit-strategi av Niki Lauda.

De går ikke inn i OW før begynnelsen av 2012. Codeshare er nok bare begynnelsen på div samarbeid.

S

Per idag eier AB den störst mulige minoritets-andel i Niki.

Samtidlig har AB gitt Niki ett lån for å finansere fly og ekspansjon. Denne kredit er besikret med de restende aksjer av Niki som eies av Niki Lauda. Kan han ikke tilbake-betale dette innen 2012(?) så faller aksjene til AB og de faktisk overtar selskap. Mange her nede anser dette deal som en bevist exit-strategi av Niki Lauda.

Og da ble dette realitet og AB vil innen utgangen av året ha 100% av NIKI. Niki Lauda selv blir medlem av AB sitt styre.

Og da ble dette realitet og AB vil innen utgangen av året ha 100% av NIKI. Niki Lauda selv blir medlem av AB sitt styre.

Yes, vi fikk det ogsa som internt memo idag.

Men, for ordens skyld: Niki Lauda er ingen darlig trekk for AB sitt styre. Mannen kan en god del om flyselskaper og gir sikkert en verdifull tillegg til hva sitter der na.

Men Niki forblir rent formelt en selskap i Österrike. Jeg er ikke god nok i dette detaljer av selskapsformer, men slik stod det skreved.

'Oppdaget' i dag at det nå fra 1/11 også finnes ett 'Air Berlin Turkey' ..Hvis jeg har forstått det riktig .. to 737-800'er eid av Izmir Airlines og operert av Pegasus i fulle Air Berlin-farger ...

Det stemmer. Det er 2 stykker som vi operer i JV med Pegasus. Og det skal bli mere etter det hva jeg forstar...

Og dere scroller ned til slutten av deres websider så finner dere denne

AB_OW.jpg

Skal fly dem (dvs er vel Niki?) OSL-TXL neste mandag, så får se hvor mye fokus OneWorld medlemskapet får

Fløy dem JFK - TXL - OSL i går. Ikke mer fokus enn at det ble sagt Air Berlin and Oneworld flight over PAen..

Back