Air Berlin starter OSL-Berlin

Vet ikke om LPA, men under åpnings talen til Direktøren ble det nevnt at PMI sto høyt og først ut av nye ruter fra OSL.
Synd hvis det ikke skjer.
Mente selvfølgelig PMI. Takk for at du rettet meg. Trodde ikke ruten gikk så dårlig, men for et lavprisselskap er kanskje én rute for lite til at man blir kjent i markedet. Flere destinasjoner hadde gjort at flere ville hørt om AB...

Og nå er Air Berlin i gang med en større reklamekampanje i Norge for førjulsturer til Berlin - med nye, lavere priser.

Noen søk på airberlin.com og seatcounter viser at det er mange ledige billigbilletter og ledig i nesten alle bookingklasser, så ser ut som om de sliter med å fylle opp flyene.

Det er synd at det er vanskelig å finne billetter til videreforbindelser ut i det neste året.
Mange destinasjoner å velge imellom, men det er vanskelig å få treff.

Jeg skal til Berlin neste uke, og sjekket priser frem og tilbake i oktober / november for å finne en billig dyr...

Air Berlin er konsekvent dyrere enn Norwegian.... Jeg hadde veldig lyst å prøve Air Berlin, men valgte jo det rimeligste alternativet....

Når man heller ikke er billigst må det være vanskelig å etablere seg...

Konkurransen må ha kostet Norwegian en del også - selskapet har jo hatt billetter ute til 199 kr. siden Air Berlin offentliggjorde at de skulle åpne rute. Det finnes ingen rute der Norwegian tilbyr så rimelige billetter - og jeg tviler på at Norwegian klarer å fylle to fly fra Gardermoen og et fra Rygge hver mandag og fredag. To av rutene har i tillegg akkurat samme avgangstid.

Noen søk på airberlin.com og seatcounter viser at det er mange ledige billigbilletter og ledig i nesten alle bookingklasser, så ser ut som om de sliter med å fylle opp flyene.

Hmmmm.... Berlin til våren (non-spottetur kanskje)? :)

Synd om AB går dårlig. Har reist med dem til TXL fra OSL, og de har utrolig god service!

Foretrekker også TXL-flyplassen.

AB må nok markedsføre seg mer i media. De fleste vet ikke om AB.

Fløy Zürich-Berlin-Oslo med AB for et par måneders tid tilbake, flott opplevelse. Gjennomproft, god engelsk og god servering. Fikk til og med en 757-opplevelse mellom Zürich og Berlin, så det var bare velstand.

Book nå tre dager fremover dine billetter til jubelpriser, og fly med airberlin mellom desember 2009 og februar 2010 fra Oslo:

for NOK 270* til Berlin

Opplev under en byreise i desember ikke kun de ”klassiske” severdighetene i Berlin, men opplev også de stemningsfulle julemarkedene, for eksempel WeihnachtsZauber på Gendarmenmarkt.

www.airberlin.com/aksjon

Fløy Zürich-Berlin-Oslo med AB for et par måneders tid tilbake, flott opplevelse. Gjennomproft, god engelsk og god servering.
Hva bestod denne "flotte opplevelsen" i?
Jeg har flydd AB flere ganger og har ingenting å klage på. Men synes da ikke servicen er noe bedre enn hos andre. Det at man får en tørr bagel, synes jeg ikke har så mye med service å gjøre.
Synes faktisk DY har like god service, minus bagelen.

Hva bestod denne "flotte opplevelsen" i?
Jeg har flydd AB flere ganger og har ingenting å klage på. Men synes da ikke servicen er noe bedre enn hos andre. Det at man får en tørr bagel, synes jeg ikke har så mye med service å gjøre.
Synes faktisk DY har like god service, minus bagelen.

Flott opplevelse skyldes:

1. Ingen forsinkelser
2. Meget kjapp boarding
3. Smil og kjeksutdeling idet jeg gikk inn i flyet. Hyggelig betjening på begge flightene som gjorde det de kunne for at vi ombord skulle trives.
4. Tomt for engelskspråklige aviser, men da de skjønte at de tyske avisene var noe tungfordøyelige for meg, hastet en søt dame og sporet opp et eksemplar til meg.
5. Som sagt, god engelsk
6. Serveringen var det ikke noe å si på, men det var faktisk underordnet ift det ovennevnte.

Jeg har stort sett positive opplevelser med DY, men om mine flyvninger var representable ligger de litt bak AB på service. Det er nå min mening.

Ingen kjempeforskjell, men gratis servering og TXL er ting jeg setter foran gebyrer og SXF.

Reiser gjerne DY hvis det passer best, hvis noenlunde lik pris foretrekkes AB

Back