Air Berlin starter OSL-Berlin

På Nydalen t-banestasjon hadde Air Berlin i dag flotte adshells med "Welcome on board, Oslo" - og teksten "Oslo (OSL)-Berlin (TXL), 270 kr. one way incl. service and miles". Bilde av en flyvertinne Brandenburger Tor.
 
I Helsinki har man en automat for de fleste selskapene som opererer fra HEL. Mye ryddigere! En slik automat står også utplassert på flyplasshotellet til Hilton, så man kan sjekke inn og skrive ut baggasjetag før man ankommer flyplassen.
 
I Helsinki har man en automat for de fleste selskapene som opererer fra HEL. Mye ryddigere! En slik automat står også utplassert på flyplasshotellet til Hilton, så man kan sjekke inn og skrive ut baggasjetag før man ankommer flyplassen.

Da er det gjerne flyplassen som står for driften av CUSS-automatene, noe OSL ikke gjør. Men joda, praktisk!
 
Nå har det kommet en ny reklamekampanje ... og språklig sett er det ikke bra, for å si det sånn.
 
Nå har det kommet en ny reklamekampanje ... og språklig sett er det ikke bra, for å si det sånn.

Det er jeg enig i. Merkelig at de ikke har hatt noen med norsk som morsmål til å se over disse boardsene som henger overalt på Oslos t-bane-nett for tiden. Satt og grublet lenge i dag hva det burde ha stått der.:8:

I tillegg er det bilde av et ungt par som sier noe sånt som at "dette er flyselskapet for oss". For et selskap med en rute ut av Oslo burde vel det sentrale være å fokusere på pris (270 kr. alt inkludert også mat og drikke, som er meget bra pris) og destinasjon. Berlin er jo absolutt en by som bør kunne enkelt markedsføres.

Men dette har ikke tatt fra meg lysten til å prøve AB snart, men det blir nok debut på et annet selskap først.:question:
 
Ser Air Berlin i forbindelse med 20-årsjubileet for rivingen av muren igjen reklamerer med priser til 270kr, inkludert alt

DY kjører tilbud fra 249, men når alle gebyrene kommer i tillegg så blir Air Berlin dessidert billigst
 
Ikke dårlig pris det. Mener å huske at AB, iforbindelse med OSL-oppstarten, uttalte at de skulle åpne flere ruter fra OSL bla. til LPA. Noe nytt rundt de planene?
 
Tror ikke at det vil komme en ny AB rute med i det naermeste tida. TXL-OSL er langt bak forventninge og jeg har mine tviler at AB vil opprettholde denne rute lenge. Flyene forsvinner fra AB sa det suser, man forsöker alt for a fa ned antall flyene i flaten. Dette vil over tida ogsa har visse konsekvenser for de yield-svake ruter. Man heller konsenterer seg pa den lukrative innenlandsmarked hvor man kan tjene mere...
 
Ja AB sliter hardt mot Norwegian her når det gjelder lokal pax. Det later også til at Norwegian vil bite ifra seg her, med sine lave prisene og gode frekvens.
Det skal ikke bli lett for AB å feste seg i det norske markedet. Synd at ikke flere har fått øynene opp for deres nettverk ut av Berlin.
 
Jeg tror det er rett og slett slik at OSL er litt out-of-focuss na hos AB. Man har tatt over alle City-flying fra HLX/Hapag Lloyd, som innebarer alle innenlandsruter. Samtidlig har man ogsa tatt over 12 fly, en antall som öker til 14 til sommeren. Her ligger fokussen og HAM-FRA er begynnelsen av denne satsing som starter.

TXL-OSL kunne har vaert 2xdaglig fra starten dersom man vil bruke Q400 pa denne ruten. Men med dagens AOG rater for Q400 hos AB vil dette drepe denne rute instantly...
 
Skal med dem i slutten av april, kanskje jeg bør forbedre meg på en annen destinasjon på den tiden ??:rolleyes:
 
Hva, går AB dårlig fra OSL. Sa de ikke nylig at det gikk bra? Det er jo litt småtragisk. Flott flyselskap, flott by og herlig med konkurranse med DY. Men det er vel det siste som er det utløsende, at DY blir for sterke i Norge. Dessuten er det vel litt begrenset hvor mange som reiser til Berlin i vinterhalvåret.
 
Tittet litt på en tur med AB til våren nå. Men de har ikke opptimale rutetider for en lang-helg. For tidlig utreise og fortidlig hjemreise.
 
Ikke dårlig pris det. Mener å huske at AB, iforbindelse med OSL-oppstarten, uttalte at de skulle åpne flere ruter fra OSL bla. til LPA. Noe nytt rundt de planene?

Vet ikke om LPA, men under åpnings talen til Direktøren ble det nevnt at PMI sto høyt og først ut av nye ruter fra OSL.
Synd hvis det ikke skjer.
 
Rart at et selskap med så nye flygningsapparater ikke gjør det bedre. Fra nettsiden: "Air Berlin Group har en av de nyeste flåtene i Europa. Gjennom regelmessig utskifting av flygningsapparatene har vi alltid alt i nyeste stand"

http://www.airberlin.com/site/flotte.php?LANG=no

De norske oversettelsene er intet mindre en skandale. Manglende respekt for det norske språk. Fatter ikke at seriøse aktører kan operere på et så lavt nivå!
 
Lowcostselskapene finner nok Google translate billigere enn et oversettelsesbyrå ... :lol:
 
PMI, og for ikke å snakke om LPA ville vel være nogo uten at crew lå over på OSL , eller de andre destinasjonen.
 
Back
Top