Air Berlin starter OSL-Berlin

Menzies har vel ingen common use-maskiner(kun BA-maskiner, om jeg husker rett) - så i tilfelle er det vel snakk om egne Airberlin-maskiner. Egentlig rart Menzies ikke tilbyr dette, men det er vel ikke viktig nok for deres kunder(flyselskapene).
 
Menzies har vel ingen common use-maskiner(kun BA-maskiner, om jeg husker rett) - så i tilfelle er det vel snakk om egne Airberlin-maskiner. Egentlig rart Menzies ikke tilbyr dette, men det er vel ikke viktig nok for deres kunder(flyselskapene).

Hmmm, ser også på siden deres at OSL ikke er listet blant de destinasjonene hvor internettinnjekk heller ikke kan brukes, så tyder på at man må gjøre innsjekk på den gammeldagse måten på fredag
 
Kan vel tenkes Menzies bruker Codeco eller hva de måtte anse som "sitt" DCS fremfor AirBerlins DCS som online ckin er based on. Kanskje learjet kan kaste lys over det:) Men trist å mangle både automater og online ckin i 2009...
 
Men trist å mangle både automater og online ckin i 2009...

Det er vanligere enn du tror ... men det kommer etterhvert.

Men jeg var på OSL idag og så den jungelen av automater som står langs rekkverket på gatesiden. Tenk om OSL hadde beordret alle de automatene vekk og erstattet alle de med Common User automater, og samtidig også satt opp noen på jernbanestasjonen, parkeringshuset, inne bak security og andre steder hvor paxen ferdes .. det hadde for det første sett bedre ut (noe som er viktig for en lufthavn) og det hadde også gitt en langt mer effektiv utnyttelse av tilgjengelige kvadratmetre.
 
En kompis sjekket inn på nettet i går kveld for dagens flight. Funket ikke på formiddagen men om kvelden. Han gikk rett til gate i dag me dkun håndbagasje.
 
Litt usikker på hvordan det ligger an med web innsjekk, kan ha litt med når flighten åpnes for innsjekk hos oss... skal sjekke.

Menzies har nok ingen common automater pr i dag. Det kikkes på litt forskjellige løsninger så får vi se hva fremtiden bringer.

S
 
Fikk rapport fra kompisen. Ca. 55 ombord til TXL, ost/skinke brødblings, kaffe, brus. Øl € 2.50.

Det er inkludert 20 kg bagasje. Tenk om snart alle LCC kan ta en pris for rubbel og bit igjen..:o
 
Det er vanligere enn du tror ... men det kommer etterhvert.

Men jeg var på OSL idag og så den jungelen av automater som står langs rekkverket på gatesiden. Tenk om OSL hadde beordret alle de automatene vekk og erstattet alle de med Common User automater, og samtidig også satt opp noen på jernbanestasjonen, parkeringshuset, inne bak security og andre steder hvor paxen ferdes .. det hadde for det første sett bedre ut (noe som er viktig for en lufthavn) og det hadde også gitt en langt mer effektiv utnyttelse av tilgjengelige kvadratmetre.

CUSS'er er ingen dum idé, men etter at både SAS, Norwegian, BA etc har investert i automater (hauger av dem for de to første), blir det jo å irritere flyplassens største kunder å beordre dem tilå hive ut automatene og betale for bruk av CUSS. Skeptisk
 
Jeg er også skeptisk til at en flyplass "tvinger kundene" til å benytte en tjeneste de selv står for. CUSS-systemet på CPH har sine baksider, blandt annet er FORTSATT ikke kioskene ved tog og metro oppdatert til DYs Amadeus-baserte applikasjon, som de vel gikk over til i desember. Men for passasjerenes del er det jo en klar fordel med "ekte common use"... Jeg vet ikke hva GHAene betaler flyplassene for bruk av skranker og datautstyr på ckin og gater, og det kunne vel antagelig vært lagt opp på samme måte. Men da bør det være enighet om det - jeg har jo forstått at disse CUSS-maskinene er relativt dyre i innkjøp...
 
Enkelte passasjerer tror nok at det er samma hvilke automat de går til.
Har hatt flere SAS passasjerer som klager sin nød når de ikke får referansenummeret til å fungere i Norwegians automater ^_^
 
Og de automatene er jo så røde at det vel er vanskelig å ta feil... (Dog, du får kanskje noen AirBerlin-pax trukket til dem!!)
 
CUSS'er er ingen dum idé, men etter at både SAS, Norwegian, BA etc har investert i automater (hauger av dem for de to første), blir det jo å irritere flyplassens største kunder å beordre dem tilå hive ut automatene og betale for bruk av CUSS. Skeptisk
Har ikke Sas, Norwegian og BA muligheten til å flytte disse automatene til andre flyplasser i rutenettet deres da?

Men OSL bør i det minste sørge for at de fungerer skikkelig for alle selskap, hvis de eventuelt gjør en slik ting.
 
Jeg vet ikke hvordan eierskapet på f.eks. DY og BA kioskene er? Er det DY og BA - eller hhv. Røros og Menzies som eier disse?
 
Det er selskapene som anskaffer automater. Ikke handlerene.


CUSS'er er ingen dum idé, men etter at både SAS, Norwegian, BA etc har investert i automater (hauger av dem for de to første), blir det jo å irritere flyplassens største kunder å beordre dem tilå hive ut automatene og betale for bruk av CUSS. Skeptisk

Helt klart. OSL har vært altfor sene på banen her, og som resultat har vi nå dette virvarret av forskjellige automater. Det hadde vært i alle brukeres interesse med en bedre utnyttelse av plassen langs rekkverket.
 
En kompis sjekket inn på nettet i går kveld for dagens flight. Funket ikke på formiddagen men om kvelden. Han gikk rett til gate i dag me dkun håndbagasje.

Hvordan klarte han det? Jeg har forsøkt gjennom hele dagen å få det til, uten suksess:(
 
Hvordan klarte han det? Jeg har forsøkt gjennom hele dagen å få det til, uten suksess:(

Da er nok ikke flighten åpnet for CI. Kan har vært noen endringer som er gjort slik at man ikke har åpnet den igjen. Det finnes noen rutiner rundt dette og når den skal være klar. Men nå i starten så er det desverre noen få bugs i systemer ved OSL som må løses. Dette er nok på plass ganske raskt og da vil den være åpen for CI ca 30 timer før avgang.

S
 
Back
Top