Air Berlin starter OSL-Berlin

En tur til Berlin for kr. 1,- lar seg så absolutt høre.
Bare så synd de ikke flyr på søndager. Man må jo ha minst 2 dager fri for å ta seg en helgetur.

Men man må jo ikke fly samme selskapet begge veiene......

Wow, AB var imponerende effektive når det kom til og sende ut bonuskort......har allerede mottatt kortet som også er i skikkelig plastikk:)

Ser ut som om AB har flyttet litt på avgangen. Fikk en email igår om at flyet skal gå 12:50 istedet for 12:30

Og ifølge AirBerlin så er de svært fornøyd med salget til nå og har besluttet og øke fra 5 til 6 ukentlige avganger, gjennom å innføre en søndagsavgang. Avgangen er også lagt til et senere tidpunkt på søndager i forhold til ellers i uken, med avgang fra TXL klokken 16:20 og ankomst OSL 17:55

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2965169.ece

- Vi er meget godt fornøyd med billettsalget etter at det i vinter ble kjent at vi skulle åpne rute. Vi selger godt, både i det norske og tyske markedet, sier informasjonssjef Nadine Bernhardt i Air Berlin til Aftenposten.no.

Selskapet hadde i utgangspunktet lagt opp til å fly mandag til fredag. Men på grunn av det gode forhåndssalget både i Tyskland og Norge besluttet selskapet på fredag å øke med en rundtur også på søndager

Last edited:
Well well,

AB har satt 15 fly pa bakken, og er i ferd med a öke dette antallet. LTU skal selges, mens de facto kan man lure hva de vil egentlig selge, siden dette selskap har bare en haug av medarbeider mens ingen assets. Selskap har en enormt likviditetsproblem.

En kikk pa traffiktallene viser skarp nedgang, selv om yielden er pa vei opp, faller alt annen, antall pax, antall ASK og ikke minst kabinfaktor. 1Q blir blodröd for AB.

Dette er ikke mere enn a skifte kapasitet fra minus-ruter til en ruter hvor de haper a klare seg til pluss. Mens derfor ma egentlig priser opp...

Og ifølge AirBerlin så er de svært fornøyd med salget til nå og har besluttet og øke fra 5 til 6 ukentlige avganger, gjennom å innføre en søndagsavgang. Avgangen er også lagt til et senere tidpunkt på søndager i forhold til ellers i uken, med avgang fra TXL klokken 16:20 og ankomst OSL 17:55

Veldig bra! Tror vi får se 2 daglige før vi aner det....

Får håpe trafikken mellom Oslo og Berlin tar seg opp da, reiste med Norwegian ned på onsdag og opp igjen søndag kveld - ikke stort mer enn halvfullt begge dager (litt mer søndag naturlig nok, men likevel overraskende dårlig belegg en søndag kveld).

SXF er ingen favorittflyplass for meg, så jeg flytter gjerne til TXL med Air Berlin!

Veldig bra at Air Berlin også la inn en søndagsavgang. Selskapet merket sikkert stor pågang på fredagsavgangen i begge retninger, men færre som ville returnere med dem på mandagen. Satser på en liten tur til høsten.

Det er jo ikke så rart at belegget fra OSL flater ut til Berlin. Mener Norwegian flyr til Berlin fra Rygge, Bergen, Trondheim og Stavanger i tillegg til OSL. Det er mange ruter til Berlin fra Norge mao.

Det er jo ikke så rart at belegget fra OSL flater ut til Berlin. Mener Norwegian flyr til Berlin fra Rygge, Bergen, Trondheim og Stavanger i tillegg til OSL. Det er mange ruter til Berlin fra Norge mao.

DY flyr ikke TRD-SXF.

Ikke fra Trondheim (desverre)

De gangene jeg har reist med DY til Berlin har det stort sett vært fullt belegg.
Nå når Air Berlin begynner å fly til Tegel, kommer jeg nok til å benytte meg av dem framfor DY da jeg så absolutt foretrekker denne flyplassen. Schönefeld er jo ikke akkurat en drømme-flyplass.

Og om vel et døgn lander den første AB-maskinen i ordinær rute på OSL! Det må vi ikke glemme. Noen som har lyst å ta bilde? Jeg glemmer ikke at jeg skal med maskinen som tar av på mandag. :D

Back