• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Berlin skal fly innenriks i UK

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Europas tredje største LCC (nei, det er ikke Sterling) Air Berlin skal starte innenriksflygninger i UK. Fra 16DEC 05 starter selskapet Stansted-Manchester og Stansted-Glasgow. Fra før av flyr Air Berlin fra Stansted til Berlin, Dusseldorf, Hannover, Leipzig, Munster-Osnabruck, Nuremberg, Paderborn, Wien og Palma de Mallorca. Air Berlin tillater connections, slik at de kan tilby f.eks. Glasgow-Tyskland via STN.

Replying to Topic 'Air Berlin skal fly innenriks i UK'

Gleder meg til å prøve AB i 06... KGL skrøt jo veldig av dette selskapet!!!

Herlig - en ny vei til MAN - og da en legg med topp kvalitet og den andre bare norsk ;)

Tok en liten rask søk på en oval weekend i slutten av mars til MAN via STN med DY mellom OSL of STN og AB mellom STN og MAN, og da kom følgende priser opp
DY OSL-STN-OSL kr 1336
AB STN-MAN-STN £38 = kr 439
Totalpris: kr 1775

Siden FR fra Torp enda ikke har lagt ut prisene for siste weekend i mars, så har jeg sjekket prisene for sammen avgang en uke tidligere, og da blir prisen TRF-STN-TRF kr 832
Totalpris: kr 1271

SAS Braathens kommer med frekkheten kr 4706 som billigste pris for direktefligten den sammen weekenden med null service. Hvis man hadde flydd via CPH kunne man komme "helt" ned i kr 3150.

British Airways' direkteflight får man for kr 1937.

Da er det ingen tvil, DY-AB-kombinasjonen vil bli en vinner - og så får man tid til å spotte litt på STN underveis (dårlige spotter fasiliteter, men ...).

Dette må vel primært være for å få connection og smale opp briter som skal videre - ellers hadde de vel ikke gått i klinsj med både lettJet og Ryanair...

Originally posted by LN-KGL

SAS Braathens kommer med frekkheten kr 4706 som billigste pris for direktefligten den sammen weekenden med null service. Hvis man hadde flydd via CPH kunne man komme "helt" ned i kr 3150.
SAS pris booket på wideroe.no er 1552nok med SK4609 30/3 og SK4608 2/4 jeg går ud fra at oval week-end betyder lang weekend. Vil du hellere rejse ud fredag den 31/3 er prisen 1902NOK vel egentlig ganske rimeligt for direkte fly, med samme manglende onboard service som DYAB, men med service i tilfælde af irregularities, samt (nogle få) bonus point.

Samme priser findes også på www.sas.no - så hvad er egentlig dit problem?

Det er fint få flyruter mellom Manchester-området og Essex. Det er også omtrent umulig å ta toget mellom disse byene. Alt av flytrafikk går til de andre London-flyplassene.

Originally posted by jens

SAS pris booket på wideroe.no er 1552nok med SK4609 30/3 og SK4608 2/4 jeg går ud fra at oval week-end betyder lang weekend. Vil du hellere rejse ud fredag den 31/3 er prisen 1902NOK vel egentlig ganske rimeligt for direkte fly, med samme manglende onboard service som DYAB, men med service i tilfælde af irregularities, samt (nogle få) bonus point.

Samme priser findes også på www.sas.no - så hvad er egentlig dit problem?

Mitt problem er det det er uken foran med dep 24. og ret. 27. mars og da er det disse ufine priser som oppgis på sasbraathens.no.

Og Jens, Air Berlin er et fullserviceselskap til ekstremt lave priser - med andre ord du kan sjekke inn når du vil (ikke sprenginnsjekk mellom 2 og 1 time før avgang), avis ved ombordstigning, fri mat og alkoholfri drikke, god benplass og skinnseter og blide yndige yngre nordtyske jenter i kabinen (nå var jeg litt Fred. Olsensk). Da kan man ta med noe norsk no-frills på kjøpet over Nordsjøen.

Mitt problem er det det er uken foran med dep 24. og ret. 27. mars og da er det disse ufine priser som oppgis på sasbraathens.no..
ok fair nok, jeg læste "sluten af marts" som sidste weekend.

Hjemturen den 27/3 ser ud til at være udsolgt på economy, kun plads på C-klasse det er nok det der driver prisen op. Egentlig godt at de allerede nu har udsolgt - hatten af for det!
Og Jens, Air Berlin er et fullserviceselskap til ekstremt lave priser - med andre ord du kan sjekke inn når du vil (ikke sprenginnsjekk mellom 2 og 1 time før avgang), avis ved ombordstigning, fri mat og alkoholfri drikke, god benplass og skinnseter og blide yndige yngre nordtyske jenter i kabinen (nå var jeg litt Fred. Olsensk). Da kan man ta med noe norsk no-frills på kjøpet over Nordsjøen..
I stand Corrected! Havde altid opfattet AB som no service airline! som DY/NB/DM/EZY/FR Beklager

Back