Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Kommer an på hva du mener? For de hadde sånne container-boks-greier inni flyet, som de fyllte opp.
Fantastisk Polaris! Mvh innflytta Tromsøværing. Heldig at du fikk adgang til at det snaxxne, men, jeg syntes du og fikk til fine arr/dep pics. Supert!Er enig i ENGM911 sin kommentar om at liveryet er fantsastisk.
Det blir som bulk-lastig å regne, siden boksene blir ombord. De har vel ikke highloader på TOS så da må man 'improvisere'. Å stue i containere ombord er egentlig noe drit - da er det bedre å bruke paller og legge nett over bagasjen.
Tusen takk for gårdagen og det sosiale. Va storveis å ha ett slikt besøk på TOS.
Angående utbygging av terminal: 2015 blir det 2 nye oppstillingsplasser ved terminal A, og da utvidelse av terminal mot nord/vest som følge av dette. Dette hjelper dog ikke for "utenlandssituasjonen". Ny utenlandsterminal, som da vil holde like bra standard som innenlandsterminalen, blir det ikke før i 2021-2022.
Angående forlengelse av rullebane: Dette er ikke oppført før 2030-2050 perioden.. (500m forlengelse sørover RWY+TWY) Men tror nok dette blir presset fram tidligere. Det er jo helt nødvendig selvsagt for å kunne ta ned klasse-D fly.. (take-off med pax/full load)
Det blir som bulk-lastig å regne, siden boksene blir ombord. De har vel ikke highloader på TOS så da må man 'improvisere'. Å stue i containere ombord er egentlig noe drit - da er det bedre å bruke paller og legge nett over bagasjen.
Stemmer det, ingen highloader i TOS.
Flotte bilder, det er en glede å se widebody på TOS. Får håpe banen og terminalen snart får en etterlengtet oppgradering så vi slipper "unntakstilstand" hver gang et fly av denne størrelsen vil på besøk.
Hva er det største vi kan få, med f.eks 500 meter addon på rullebanen? Blir det for lite for A380?
Først og framst.... uten Flyprat, ingen flyglede! Takk takk takk takk!!!![]()
Secondly... D-ALPH, en Airbus 330-220. 5 år gammel, var en svipptur innom LTU (leased) før den fikk sine fine Air Berlin-farger i 2008. P&W motorer. Kom fra Paris (De Gaulle) og forlot til Paris med charterturister.
Bussing på TOS! (Man ser vel disse bussene på ett av bildene.) Det var litt artig![]()
Det blir som bulk-lastig å regne, siden boksene blir ombord. De har vel ikke highloader på TOS så da må man 'improvisere'. Å stue i containere ombord er egentlig noe drit - da er det bedre å bruke paller og legge nett over bagasjen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.