Air Baltics första Q400

Savipix

ScanFlyer Rusty
Air Baltics första Q400

Beräknas till Riga i Januari och står färdigmålad på andra sidan "dammen":
q400_62629125.jpg

Re: Air Baltics första Q400

airBaltic skulle opprinnelig få levert denne maskinen nå i november, og jeg tviler på om selskapet faktisk har penger til å ta nye Q400 i bruk. Selskapet har gjort massive kutt i rutenettet - og de har allerede en haug med Fokker 50-maskiner som de ikke bruker kapasiteten til. Q400 ble jo kjøpt inn med SAS var på eiersiden - og da med en stor rabatt som jeg ikke vet om airBaltic har fått videreført.

Interessant er det også at Estonian Air ikke har tatt i mot sine tre bestilte CRJ 900 - og det er vel heller sannsynlig at det er SAS som får disse?

Kledde designen til airBaltic meget godt.

Enig. Disse maskinene kan vel også bli relativt vanlige på OSL etterhvert, på flighten det brukes F50 på i dag.

Enig. Disse maskinene kan vel også bli relativt vanlige på OSL etterhvert, på flighten det brukes F50 på i dag.

Ser nå ut som disse ligger inne på avgangen som normalt ble fløyet av F50.

Tittet på en dato, 18 september, og da ligger 13:45 avgangen inne med Bombardier DHC-8Q-402.

Blä, en dålig SAS kopia till målning. Nu ser Dashen värre ut än vad den gör i vanliga fall.

Den passar endast i Widerøe livery.

Men har egentlig selskapet fått den levert ennå? Jeg vet den ble brukt på utstilling av fabrikken, men i følge kilder i selskapet er det ikke økonomi til å motta/sette maskinen i drift. Noen som vet noe mer?

Ser at airBaltic har satt opp Q400-maskinene på formiddagsavgangene til Oslo i sommer :)

Ser at airBaltic har satt opp Q400-maskinene på formiddagsavgangene til Oslo i sommer :)

Jepp - nå er F50 helt ute på ruten. Synd, men de fleste passasjerer setter nok mer pris på kortere reisetid og mindre støy ;)

Jepp - nå er F50 helt ute på ruten. Synd, men de fleste passasjerer setter nok mer pris på kortere reisetid og mindre støy ;)

Ja, Boeing 737 er definitivt å foretrekke fremfor Fokker 50 på denne ruten. airBaltics Fokker 50-flåte nærmer seg Europas største, og selv om de får inn Q400-maskiner, regner jeg med at de beholder de fleste for å ivareta den store ekspansjonen med regionalruter i og mellom Finland og de baltiske stater.

Herlig. Ser at den er satt opp på min returflight den 17.05. Noen som vet dato når den blir satt i trafikk?

Last edited:

Hvor mange Q400 skal airBaltic få?

Enn sålenge en klar forbedring i forhold til det grelle interiøret på 737 flåten til airBaltic.

Noen som vet om jeg er "uheldig" nok å få flydd disse 6 eller 8 mai?

Back