• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Baltic - kansellerer de retur?

Helt sikker?

Snakket med en kunderepresentant og hun sa at de ikke gjorde det, men pga en del språklige utfordringer fra den andre delen av telefonrøret, er jeg ikke overbevist om at hun skjønte helt hva jeg mente
 
Jeg skal ikke være 100 % sikker. Men jeg mener å ha hørt at det er standard prosedyre i bransjen....
 
Jeg skal ikke være 100 % sikker. Men jeg mener å ha hørt at det er standard prosedyre i bransjen....
Det kommer helt an på selskapet og billettypen. Punkt-til-punkt selskaper kansellerer i utgangspunktet ikke, og SAS kansellerer heller ikke billettyper som ikke spesifikt er priset som tur/retur (type IC-billetter). På norsk innenriks har jeg ofte droppet utreisen og benyttet returen, men sjekk alltid med selskapet på forhånd.

Få ting skriftlig.
 
Jeg skal ikke være 100 % sikker. Men jeg mener å ha hørt at det er standard prosedyre i bransjen....

Men det er forskjell på nettverksselskap som rabatterer t/r-billetter sterkt ifht. enveis og LCC (samt SAS) som selger enveisbilletter i alle prisklasser (dvs. t/r = 2 enveisbilletter i samme PNR). Tror det har vært diskutert tidligere at verken SAS eller FR kansellerer returen ved no-show på utreise.
 
Back
Top