• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Baltic - Connection time i Riga

Bizflyer

FinalCall.travel/no
Medlem
Etter å ha lest en artikkel i Scanorama på flyturer i sist uke med at Odessa er en flott destinasjon med Air Baltic og med fornuftige priser fra Norge, sjekket jeg ut prisene på denne strekningen i Juli.

Prisen havnet på ca 2600 kr og det er jo langt fra avskrekkende.

Men det som overrasket mest var at på utreisen forslår Air Baltics internett side en connection med bare 15 min margin. Hjemturen har en connection time på 20 min.

Kan dette virkelig være mulig????

BF:question:

Forstår heller ikke hvorfor de gjør dette. Hadde en lignende situasjon med 20 min transfer på vei til og fra Baku. På vei ned gikk det hengende håret og mye stress. På vei opp mista jeg forbindelsen og måtte krangle meg hjem via Helsinki.

Spesielt skummelt på destinasjoner som Baku hvor de flyr to ganger i uka, og hvor det ikke er veldig lett å komme seg til på andre måter. Når jeg har søkt på airbaltic.com i det siste så har jeg ikke fått disse korte transferene så jeg trodde de hadde slutta med det. Men det er klart at når det funker så er jo kort tranfertid ideelt. Men Riga er jo en hyggelig by, hvis man har litt for frynsete nerver til slikt.

Forøvrig stadig nye, spennende destinasjoner. Tasjkent høres veldig fristende ut. I følge nettsiden flyr de dit med 767, men det var nok en liten trykkfeil...

Originally posted by PW14
Forøvrig stadig nye, spennende destinasjoner. Tasjkent høres veldig fristende ut. I følge nettsiden flyr de dit med 767, men det var nok en liten trykkfeil...
767 stemmer nok det:
(HY) = This flight will be operated by Uzbekistan Airways.

Som Cedlind påpeker, TAS, flys i codeshare med HY. Har selv vært i Tashkent, kjempespennende. Rundreise i Uzbekistan med Tashkent, Samarkand, Bukhara og Khiva er bare enestående. En vandring i Khiva etter solnedgang er som å komme til "tusen og en natt". Enkelt å reise dit nå med connection i RIX. Var på rundreise i Ukraina i fjor, også det landet anbefales. Vi reiste via TLL med OV på utreise og via RIX på hjemtur med BT. På reiseplanen stod Kiev, Simferopol, Yalta og Sevastopol. Odessa var vi ikke innom men har veldig mye bra om den byen!! Riktig god tur:D

HY i RIX:

f3fe9b8a.jpg

Back