Aiaiaiai her blir'e trangt!

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Transwede/Norway Airlines hadde vel 168, hadde de ikke?
attachment.php


llegiant Air (Las Vegas) on September 13, 2010 announced it is beginning a project to add 16 seats to its fleet of 150-seat DC-82/83 (MD-82/83) aircraft, bringing the total number of seats to 166 on each of these aircraft.

http://blog.seattlepi.com/worldairlinenews/archives/221146.asp?from=blog_last3
 
Mener å huske at Transwede hadde 171 eller 172, uten at jeg husker dem som forferdelig trange, men jeg kan huske feil.
 
De holdt kapasiteten på 150 for å slippe en 4. f/a. Men med en kabinfaktor på tett opptil 90% har de nok funnet ut at det vil lønne seg å stable inn flere seter.

For de som lurer - Allegiants hovedbusiness er 'pakketurer', med fly pluss hotell/bil/kasino/whatever .. Dog ikke helt charter. De og Spirit er nok 'verstingene' på gebyrfronten her borte. Alt koster.
 
Hvis Allegian flyr med de samme klumpete setene som SAS hadde i flyene de solgte Allegiant, så tror jeg ikke dette blir så ille. Med ett slimline sete kan en sette inn en god del rader uten at det vil påvirke seatpitch noe særlig.
 
Kan vel like gjerne dytte inn de siste seks setene så har man makset ut de 172 man kan ha når man først skal trykke inn folk...
 
Og dermed var ideen om "comfort air" født.

*kort/mellomdistanse flåte: for ex A-320 med A-319 konfig.. skulle vel gi en 35" pitch. tre rader med Business seter 50" pitch
*langdistanse: A-330 eller tilsvarende med økonomi 35" pitch og 60" i business.. Økonomiklasse setene er også 5 cm bredere en standard økonomiklasse. Business har sleeperseter.
Fult AVOD i alle seter.. + radio og indernet + strøm i alle seter.

Bagasje: Piecekonsept 2 x 32 i økonomi, 3 x 32 kg i business

Biletter. Økonomi, kan endres mot gebyr. business restrict, endres mot gebyr. økonomi og business unrestrict, fri endring, men dyrere biletter..

Servering ombord på alle avganger. produkt under utvikling.


Noen som har noe tro på det konseptet der ?
 
Og dermed var ideen om "comfort air" født.

*kort/mellomdistanse flåte: for ex A-320 med A-319 konfig.. skulle vel gi en 35" pitch. tre rader med Business seter 50" pitch
*langdistanse: A-330 eller tilsvarende med økonomi 35" pitch og 60" i business.. Økonomiklasse setene er også 5 cm bredere en standard økonomiklasse. Business har sleeperseter.
Fult AVOD i alle seter.. + radio og indernet + strøm i alle seter.

Bagasje: Piecekonsept 2 x 32 i økonomi, 3 x 32 kg i business

Biletter. Økonomi, kan endres mot gebyr. business restrict, endres mot gebyr. økonomi og business unrestrict, fri endring, men dyrere biletter..

Servering ombord på alle avganger. produkt under utvikling.


Noen som har noe tro på det konseptet der ?

Det nærmeste du kommer på våre breddegrader er vel Thai sin A345
 
Dette er ikke akkurat Norsk tankegang :P

Istedet for å bruke mindre plass,gebyr på alle ting som hører med i en reise, så er alt inkludert.. samtidig som opplevelsen legges mer vekt på en hos de aller fleste andre selskaper. Iallefall her i Europa. Samme med at det skal legges vekt på kundetilfredshet. Man skal ikke sleike ryggen til reisende, men man skal heller ikke gi eff i dem.

Dette ville jo naturligvis komme fram imarkedsføringen.

Her skal regularitet, kundetilfredshet, og komfort være førstepri. Man skal ha følsen av ikke å bli stappa inn i ei kuvogn, men bli behandlet med normal respekt og gjestmildhet. men igjen uten at det blir overdrevet.

Bilettprisnivå.. Vil ligge som de aller fleste andre selskaper. og jeg tror nøkklen til at dette faktisk kan fungere er en effektiv drift av selskapet. Krav til de ansatte er at de skal skape den gode følsen for kundene og yte absolutt max og ikke minst sørge for at kunder vil komme tilbake. Selskapet vil igjen sørge for at de ansatte blir godt ivaretatt. Ikke ved sløsing, men igjennom løsninger som er godkjente for alle parter.
 
Back
Top