Aftenstemning paa San Juan Island

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
Vi tilbrakte mandagen paa San Juan Island, her er en Bever paa vei inn for landing i Friday Harbor

Attachments

• Friday_Harbor1_web.jpg
    Friday_Harbor1_web.jpg
    121.3 KB · Views: 27
...noen sekunder senere har den "satt" seg:

Attachments

• Friday_Harbor2.jpg
    Friday_Harbor2.jpg
    109.7 KB · Views: 28
..ikke akkurat i rekkefoelge, men litt detaljer:

Attachments

• Friday_Harbor5.jpg
    Friday_Harbor5.jpg
    127.3 KB · Views: 23
Hei,jeg mener bestemt at jeg såg et slikt fly over Tønsberg i ettermidag(det lille rare med proppellen bak) Fine bilder!:)

Fine bilder , jeg gleder meg til neste sommer , det blir igjen tid til ferie i Seattle og besøk av bekjente.
Tur til Victoria på Vancouver Island og oppover kysten med denne typen materiell står på agendaen. Stopover i Poulsbo på vei opp står på planen som vanlig.

Hva med et kort moete paa Bainbrigde paa vei til Poulsbo ? ...og hvor langt oppover Vancouver island har dere planlagt....hint det er "gull" aa finne lengst nord (i hvertfall om man liker litt Gaas (Goose))

Thanks, dc-8-63, you made my day - again! :smile2

putzmeister:

Det du så var nok Lake Buccaneer SE-GRS. Finnes ingen Seabee's (avbildet her) i Norge for tiden (var mange "i gamle dager").

Utrolig nok er Lake'n som totalhavarerte i Molde for noen år siden gjenoppbygget (med samme reg) og bor nå i Kristiansand.

Lake har slankere nese og mer kantet hale enn Seabee'n. Forskjellen er på en måte som DC-9 og B-737...

:p

Joda, treff i Poulsbo må vi kunne få til. Vi drar via Victoria på vei nordover øya. Alaska med Anchorage og Fairbanks står på planen min.
Planlegger noen dager først i Seattle området.
Noen av gutta i Sola miljøet har nettopp kommet hjem etter nok en tur til Alaska.De har fløyet både Beaver og Norseman der oppe blant annet. Passet ikke for meg iår.

Absolutt ikke, men jeg tok bildene i "RAW" format og la dem ut etterhvert som jeg var ferdig med aa konvertere (og leke med mulighetene)....derfor separate "innlegg"

Hei igjen! Ja det er mye mulig jeg tok feil,jeg tenkte at det muligens var LN-IKK som Thorleif Diesen fra Hallingdal har.Husker den sto på Kjeller for noen år siden. :question: ;)

LN-IKK ble desverre solgt til Sverige for flere år siden.

Nå tror jeg det er tre Lake amfibier her: En i Bodø (tidligere Tromsø), en i Bergen (flys veldig lite) og denne i Kristiansand.

Veldig synd at vi ikke har SeaBee lengre. :cry:

Back