Aftenposten: Afrikanske selskaper, flygende lik-kister

The Ticketor

ScanFlyer Dusty
- Flygende lik-kister
Afrikanske flyselskaper er mest usikre, så tenk deg om før du bestiller billett. I fjor døde nesten 400 i flyulykker i Afrika.

http://forbruker.no/reise/article1201609.ece

Replying to Topic 'Aftenposten: Afrikanske selskaper, flygende lik-kister'

Så var det det med å skjære alle over en kam, da. Det finnes bra og dårlige flyselskaper i Afrika, men de dårlige er nok blant de verste i verden. Enkelte flyplasser har nok også en ganske dårlig statistikk, f.eks. i Nigeria.

det er få afrikanske flyselskaper jeg ville fløyet med - unntakene er Ethiopian som regnes som et av de aller beste i Afrika, Kenya Airways og South African. I det hele tatt - flyselskaper fra Sør-Afrika har jeg ingen store problemer med. Egypt Air er litt på grensen...

Jeg er helt enig i at det her tas for hardt i. Det er mye grums i bransjen i Afrika, men problemet er vel stoertst i Vest-Afrika. De beste paa kontinentet er Ethiopian, Kenyan og Sout African. Det eneste afrikanske jeg selv har forsoekt er Zan Air (se test her paa scanair.no). Flere andre som jeg vet er bra og som jeg tror sikkerheten er iorden paa er Air Kenya, Presicion Air (eiet av Kenya Airways) og Air Tanzania (naa eiet av SAA).

Originally posted by jb1
Det er mye grums i bransjen i Afrika, men problemet er vel stoertst i Vest-Afrika.

Royal Air Maroc også? Har inntrykk at de er seriøse og trygge.

Har kun floyet Kalula i Afrika (Sor Afrikans lavpris selskap) og de virket seriose paa meg selv om besetningen fortalte vitser hele tiden.

De hadde den morsomte sikkerhets briefingen jeg noen gang har hort og humoren i den fikk meg for en sjelden gang til aa hore etter hva som ble sagt:lol

Originally posted by Trety

Originally posted by jb1
Det er mye grums i bransjen i Afrika, men problemet er vel stoertst i Vest-Afrika.

Royal Air Maroc også? Har inntrykk at de er seriøse og trygge.

Nei, mente ikke alle i vest heller, Spesielt i landene rundt Guinea-Bukten boer man passe paa. Royal Air Maroc har jeg ogsaa hoert bra ting om. Ekstierer fortsatt Air Afrique, Afrikas svar paa SAS? Det skulle visst ogsaa vaere sikkert, men uten at jeg kan si noe "sikkert" om det selv.

Back