AF 447

Vanlig ELT de har fått signaler fra da?

Du av alle, burde jo vite at ELT funker ikkje under vatn.
Og vertfall ikkje på det djupet som det flyet ligg på.
Du har vel høyrt om ULB (Underwater locator beacon) som er festa på
CVFDR (Cockpit Voice Flight Data Recorder).
 
Jeg fikk i dag to bilder på mail. Disse bildene skal visstnok ha blitt tatt med mobilkamera i flyet før det styrtet.
bilder viser folk med oksygenmaske på, og hvor bakre del av flyet er borte.
Jeg tror neppe dette er annet enn et sykt menneske som har laget noe han synes er gøy. I så fall en veldig dårlig form for humor.
Jeg tror i en slik situasjon at å ta bilder med mobilkamera er noe av det siste man ville tenke på.
Noen andre som har sett disse bilene. Hvis de var reelle, ville de vel blitt vist verden over i aviser og tv.

IMM
 
Pass på. Ref http://www.avherald.com/h?article=41a81ef1/0022&opt=0:

A number of images have appeared on the Internet claiming, that a memory stick has been found containing photos of onboard scenes. All of those images are fake and had been used in a TV series. Images claiming to be of AF-447 being spammed via e-mail are not just fake, but do contain malicious code executing without user intervention according to Internet Security firms.
 
Det er rett og slett sykt og respektløst at folk kan lage noe sånnt av en tragisk hendelse som en flyulykke.
 
Det er rett og slett sykt og respektløst at folk kan lage noe sånnt av en tragisk hendelse som en flyulykke.

Jeg jobber med spam til dagen og er overrasket det tok så lang tid. Feks tsunamien i Thailand gikk kjappere, jordskjelet i Italia gikk like kjapt. Alt sånt som skaper tiltrekning brukes om basis for å spre malware/trojanere, eller som storyline for "nigeria-spam".

-A
 
Da er det 1 måned siden ulykken og de svarte boksene har ikke blitt lokalisert.
Spørs hvor lenge de kommer til å fortsette søket uten mulighet til å spore ved hjelp av signaler?
 
Da er det 1 måned siden ulykken og de svarte boksene har ikke blitt lokalisert.
Spørs hvor lenge de kommer til å fortsette søket uten mulighet til å spore ved hjelp av signaler?

Airbus er sikkert veldig interessert i å finne årsaken til styrten. Regner med at de setter inn store resursser i å finne fler vrakrester og forhåpentligvis de sorte boksene?
 
Da er det 1 måned siden ulykken og de svarte boksene har ikke blitt lokalisert.
Spørs hvor lenge de kommer til å fortsette søket uten mulighet til å spore ved hjelp av signaler?

Jeg leste en plass at de skulle søke etter signalene fram til 10 juli.
 
Ja, det er vel slik at boksene skal sende ut signaler i MINST en måned, og de kommer jo til å sende til batteriet er tomt. For å spare vekt og penger så varer de nok ikke mye lengere, men batterier er vanskelige å beregne nøyaktig, og svekkes med alder, så for at batteriene skal kunne sitte i boksen en stund uten å byttes, så har den nok en betydelig lengere levetid om batteriene er helt nye.
 
Nye spekulasjoner ..

"Airbus fra Air France krasjer fire ganger oftere
Men Air France tilbakeviser påstander fra tysk magasin.

Det tyske magasinet Der Spiegel har fått tilgang til hemmelige kalkyler fra flyindustrien som reiser ubehagelige spørsmål for det franske flyselskapet Air France.

Ifølge magasinet sier tallene fra flyindustrien at Airbus-fly fra Air France har en tapsrate som er hele fire ganger høyere enn det som regnes som vanlig for resten av flyselskapene.

Air France sin tapsrate er på 1,26 per én million flyturer, mens normalen ligger på 0,3 per én million flyturer, skriver Der Spiegel.

– Åtte av ti ulykker skyldes menneskelig svikt
Der Spiegel siterer dessuten en intern rapport fra 2006 som hevder at åtte av ti ulykker eller uønskede hendelser hos Air France skyldes menneskelig svikt.

Feilene som begås, kan være uoppmerksomhet, misforståelser mellom pilot og co-pilot og avgjørelser som ikke fattes på godt nok grunnlag, heter det i rapporten som kritiserer selskapet for sikkerhetskulturen.

Rapporten viser dessuten til en analyse av uønskede hendelser med A330/340-flyene, og hevder denne analysen viser at selskapets piloter er altfor selvsikre.

Air France: – Vi har rettet opp manglene
En talsmann for Air France tilbakeviser konklusjonene i rapporten, og sier til Der Spiegel at selskapet har rettet opp manglene som ble påpekt etter at rapporten ble presentert for dem i juni 2006.

Om de hemmelige kalkylene fra flyindustrien som Der Spiegel siterer, sier en talsmann for flyselskapet at de ikke er riktige.

Talsmannen viser til statistikk fra International Air Transport Association (IATA), som inkluderer alle flytypene til Air France.

Disse tallene viser ifølge Air Frances talsmann at selskapet ikke skiller seg ut i ulykkesstatistikken – selv ikke etter havariet til rute 447 i Atlanterhavet 1. juni i år.

Hele artikkelen her : http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/article2813726.ece
 
Viser til Farmer's innlegg...
Dette er litt sånn politisk, og intet nytt, når tyskerne setter et kristisk lys over franskmennenes "holdninger". Airbus-samarbeidet har også sånn sett i alle år hatt en slags intern konkurranse.

Man skal ikke legge all verdens vekt på dette, MEN, man ser jo at det er tydelige "kulturforskjeller" mellom f.eks briter, tyskere og franskmenn. Jeg har hatt gleden av å fly med alle tre nasjonaliteter, og mens tyskerne er særdeles "by the book" / "standard operating procedures", (og likedan britene), så har franskmennene ofte et noe mer "avslappet" forhold til dette. (Det gjør det da også vanskelig å kombinere et fransk/tysk F/D-crew...)
Med bakgrunn fra Airbus/Toulouse, har jeg fått forsterket mine inntrykk av den noe spesielle franske holdning på noen områder. Mens de er knallsterke på mye innen f.eks det tekniske, kan det virke som om de har en vel "easy going-holdning) til en del annet.
Men dette er jo bare personlige betraktninger, og sånn sett er det lett å støtte seg til tyske "Spiegel".

Tally-Ho
 
Back
Top