For å gjøre det klart (med et smil...), jeg mener ikke at det var lurt eller nødvendig for den aktuelle pilotforeningen i AF å gå ut som de gjorde. AF har for sikkerhets skyld mange pilotforeninger, jeg tror det er syv, og alle er ikke like bevandrede på mediahåndtering. De gikk dog ikke ut i media, men til sine egne medlemmer, for å legge press på selskapets modifisering av pitot-tubene, og det synes jeg de kan gjøre. At noen velger å fortelle dette videre til media får så være, slik er folk. Rent prinsipielt gjør man dog publikum en bjørnetjeneste ved at man som fagekspert eller berørt av noe ikke tar opp forhold som må "fikses", fordi media kanskje kan få greie på det.
"Ulempen" med dagens klipp-og-lim-samfunn er at man nesten ikke kan ta opp noe som helst, i noe fora, uten at det kan dukke opp i forvridd form til massenes forlystelse neste dag. Ting fra Scanair.no kan stå i VG i morgen om man skriver noe feil eller ut av sin sammenhelg, og tilsvarende er det mange her som lar seg underholde ved å lese cockpit transcripts fra ulykker, selv om det var enkeltpersoners siste ord, og selv om leseren ikke har noe faglig å oppnå ved å lese det.