Aerosvit starter Kiev - Oslo 5 ganger ukentlig fra 2011

Jeg finner den heller ikke i Amadeus. Hvis det er tilfelle så ja, nordmenn er så bortskjemte at de driter i nye selskaper som kommer til Norge mens dansker og svensker er flinke til å bruke nye selskaper som kommer til ARN og CPH. Aerosvit skal jo oppgradere til større fly til CPH nå og ha 10 ukentlige avganger. Kan det være for at det er så mange dansker som skal til KBP eller videre?

Da kan man like så godt stille spørsmål om det er noe vits i å ha Emirates, Qatar og Etihad til OSL når nordmenn svikter selskaper som Aerosvit, Malev osv.

Tror du har et litt urealistisk syn på hva nordmenn tenker på når det gjelder nordmenns valg av flyselskap. :colgate: Husk at det norske markedet uansett hvordan man snur og vender på det er mindre enn det svenske og det danske. I tillegg så er nok respekten for DY enorm. Dette viser vel bare at både Aerosvit (dog ikke i konkurranse med DY der) og Malev gjør jobben sin. Veldig lite sannsynlig at ruter til Kiev og Budapest (i konkurranse med DY) ville blitt lønnsomme. Det er bare å se hvordan en rekke utenlandske selskaper sliter på ruter der de er i konkurranse med DY.
 
Tror du har et litt urealistisk syn på hva nordmenn tenker på når det gjelder nordmenns valg av flyselskap. :colgate: Husk at det norske markedet uansett hvordan man snur og vender på det er mindre enn det svenske og det danske. I tillegg så er nok respekten for DY enorm. Dette viser vel bare at både Aerosvit (dog ikke i konkurranse med DY der) og Malev gjør jobben sin. Veldig lite sannsynlig at ruter til Kiev og Budapest (i konkurranse med DY) ville blitt lønnsomme. Det er bare å se hvordan en rekke utenlandske selskaper sliter på ruter der de er i konkurranse med DY.



Det er vel bare SK, DY, BA, KL, LH, AF, BT, FR og Wizzair som duger i det norske markedet. Alle andre selskaper kan kastes ut av landet eller driter nordmenn mer eller mindre i. Bra at svensker, finner og dansker er mer fleksible på hvilke selskaper de velger. Det budre nordmenn også være.
 
Det er vel bare SK, DY, BA, KL, LH, AF, BT, FR og Wizzair som duger i det norske markedet. Alle andre selskaper kan kastes ut av landet eller driter nordmenn mer eller mindre i. Bra at svensker, finner og dansker er mer fleksible på hvilke selskaper de velger. Det budre nordmenn også være.

Og spesielt finner....:D:D:D
 
Det er vel bare SK, DY, BA, KL, LH, AF, BT, FR og Wizzair som duger i det norske markedet. Alle andre selskaper kan kastes ut av landet eller driter nordmenn mer eller mindre i. Bra at svensker, finner og dansker er mer fleksible på hvilke selskaper de velger. Det budre nordmenn også være.

Akurat som alle andre så velger nordmenn det selskapet som passer dem best når de skal reise. Det handler ikke om a "drite i andre selskaper", da alt kommer ned til pris og produkt.

De kommentarene dine her blir nesten for dumme :rolleyes:
 
Det er vel bare SK, DY, BA, KL, LH, AF, BT, FR og Wizzair som duger i det norske markedet. Alle andre selskaper kan kastes ut av landet eller driter nordmenn mer eller mindre i.

OS, LX, OK, AY, AB, QI, TG og SN kan jo bare kastes rett ut :rolleyes:
 
Det er nok heller feed som ville være motivasjonen. Eieren har ambisjoner og blir det flere destinasjoner i Asia, er det straks mer attraktivt å feede fra Oslo også ...
 
Håper vi snart får vite hvem som har søkt slots på OSL neste vår. Skulle gjerne hatt Aerosvit her, håper de kommer. I tillegg skal det bli spennende å se om Delta, Malev og LOT har søkt.
 
Last edited:
Er det egentlig så spennende? De siste årene har det vært mange som har søkt og fått slots, uten at det betyr at de har startet en rute.....
 
Det tviler jeg på. Lykkes de ikke i CPH er vel sjansen null for at de skulle få det til på OSL med mindre trafikkgrunnlag til Kiev.

Hvordan vet du at de ikke lykkes på CPH? Selskapene har jo samme eier, så kanskje de rett og slett fant ut av dette var mer gunstig med tanke på tidene? Aerosvit flyr jo idag med en blanding av ERJ145 og B735, mens QI skal fly B73G, så det blir jo en kapasitetsøkning på CPH-KBP.
 
Last edited:
Back
Top