Aerosvit mot konkurs?

Aerosvit flyr fortsatt - f.eks VV131 er nå på vei til JFK.
Spørs om de har råd til å betale JFK - eller 767'en blir strandet der.
 
Alle Aerosvits avganger fra KBP har gått og går fortsatt, bortsett fra en til ARN og en til SVO.

http://www.kbp.aero/en/

Vel, Warszawa, Budapest og Tel-Aviv ble også innstilt, og om du sjekker dagens turer er allerede nå kl. 01:10 Warszawa, Athen, København og Donetsk innstilt. Beijing står det "Expected at 00:00 8.01.2013", høres mystisk ut spør du meg.
 
Selskapet er nok ikke konkurs, spørs om beskjeden fra ambassaden har vært uklar eller blitt misforstått. Selskapet er vel i en slags chapter 11 og flyr fremdeles. Chisinau, Kaliningrad og Odessa har nå også blitt kansellert i dag men bortsett fra det går trafikken fremdeles.
 
Er ikke sikker på om hva som gjelder men svenske konsumentverket skriver at Aerosvit er konkurs.
http://www.gp.se/ekonomi/1.1201419-ukrainskt-flygbolag-i-konkurs
Det ukrainska flygbolaget Aerosvit är försatt i konkurs, skriver Konsumentverket i ett pressmeddelande. Flygbolaget har haft flygningar till och från Arlanda.Konkursen kommer efter en längre tids turer kring flygbolagets ekonomiska problem. Enligt Aftonbladet har tiotals svenskar suttit strandade i Kiev de senaste dagarna sedan olika flygningar ställts in.Konsumentverket påminner om att personer som köpt en charter- eller paketresa med Aerosvit kan kontakta sin researrangör. Om arrangören inte erbjuder ersättningsresa eller full återbetalning går det att hos Resegarantinämnden ansöka om pengar ur arrangörens resegaranti.För den som bara köpt en reguljär flygbiljett gäller inte resegarantilagen. Men är resan betald med kreditkort kan köparen, enligt konsumentkreditlagen, rikta samma krav mot kreditgivaren som mot säljaren.Konsumentverket rekommenderar en kontakt med kortföretaget för att få veta reglerna för andra kortköp än på kredit.Verket hänvisar också till att Aerosvit till ambassaden i Kiev hävdat att bolaget ska hjälpa till med ombokning till andra resor.
 
'Konkursen' er en kreditorbeskyttelse a la chapter 11 i USA, og ble filet 29/12... de flyr fortsatt. Grunnen til at de ikke flyr til ARN er at ett fly allerede er tatt i arrest og de er vel redde for at det samme skal skje igjen ...
 
Det ryktes at Ontobet Promotions som nylig kjøpte UIA eies av samme bandittgjengen som eier Aerosvit ... Det er uansett tette bånd mellom de to selskapene og ruter har blitt overført gradvis.
 
De har vel ikke en avtale om dette, men UIA så vel at det kom til å gå slik det gjør og var framsynt....

Det var Aerosvit som opplyste dette når de gikk til "skifteretten" for å beskytte seg mot konkurs at UIA kom til å ta over ruter i løpet av våren.

For øvrig så har vi fått beskjed av de fleste selskapene som har interline avtale med VV at de ikke aksepterer deres dokumenter lenger.
 
Back
Top