Aerospace engineering i USA

Helene

Newcomer
Hei

Har veldig lyst til å ta aerospace engineering utdanning i USA, fordi der kan jeg kombinere fly med idrett.

Noen her som har tatt denne typen utdanning eller noe liknende?
Har mange spørsmål i forhold til hva slags nivå man burde ligge på i matematikk og fysikk etc. Engelsken har jeg godt på plass.

Har interessen og er veldig målrettet, men er veldig redd for å ikke greie studiet og falle av:/

Har ikke studert aero selv, men når det gjelder matematikken er den omtrent den samme som for andre ingeniørutdanninger, dvs. mest calculus og lineær algebra. Når det gjelder fysikken så vil jeg tro at det avhenger veldig av hvilken retning innen "aerospace engineering" man velger, da det er et ganske vidt begrep.

Hvis du er usikker på om nivået er for høyt er det jo et alternativ å starte med en Bachelor i aerospace engineering i Norge, og så eventuelt bygge på med M.Sc eller M.Eng i USA... Hvilken skole er det du har i kikkerten?

Hei!
Jeg går flyteknisk ingeniør 2 år på Universitet i Agder. Matten er slik som den er for alle ingeniør retninger; linær algebra, diff lign, calculus osv. Fysikken er veldig basic, ca samme som 2. og 3. VGS, hvertfall for bachlor.

Visst du er motivert til å regne en del så er det bare å kjøre på, men det blir ganske mye regning i og med at denne utdannelsen er ganske teoretisk. Utdannelsen i USA skal visstnok ikke være så altfor anderledes vår på UiA.

Lykke til!

Hei

Har veldig lyst til å ta aerospace engineering utdanning i USA, fordi der kan jeg kombinere fly med idrett.

Noen her som har tatt denne typen utdanning eller noe liknende?
Har mange spørsmål i forhold til hva slags nivå man burde ligge på i matematikk og fysikk etc. Engelsken har jeg godt på plass.

Har interessen og er veldig målrettet, men er veldig redd for å ikke greie studiet og falle av:/

Hei! går med samme tanker selv, men da kun som deler av sivilingeniørstudiet jeg går på pr. dags dato. Driver og samler endel informasjon om temaet nå, så hvis du sender meg en PM, så kan vi utveksle informasjon etterhvert. Jeg ser for meg å gå på University of Minnesota i Minneapolis og hovedsaklig ta postgraduate-courses men blir mye det samme allikevel, hvor hadde du tenkt deg?

K

Hei!
Jeg bumper denne da jeg trenger å komme i kontakt med noen som nylig har tatt hele eller deler av utdanningen i USA, uavhengig av hvilken utdannelse det er. Har du kjennskap til skolesystemet med credits ol. så er det enda bedre. Send en PM eller post her dersom du har lyst til å hjelpe meg!

Mvh Kjetil

Back