• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

ITA Aeroitalia - status og flåte

Someone

Moderator
Medlem
Flere som forsøker stable på bene et nytt italiensk selskap, denne ganger ved navnet Aeroitalia. Planen er visstnok å starte opp med 6 737-800 i løpet av året

Foreløpig lite info om hva, hvor, når etc, men når man ser logoen deres og va som er lekket av bilder av et fly i hangaren er det lett å tenke Alitalia

https://worldairlinenews.com/2022/0...anning-start-operations-with-boeing-737-800s/

Aeroitalia is planning to start operations with Boeing 737-800s

aeroitalia-2022_a96b20.jpg


FNBSfzOXEAcVdmf
 
Ikke helt ulikt Alitalias logo det der. Finnes det noe informasjon om planlagte destinasjoner?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Liten forskjell på logoen som er lagt ved og den som står på flykroppen jo…
 
Forstår jeg det rett så vil de i starten fly charter, før de etter sommeren får en flåte på 6 fly og da er klare for rutetrafikk

Ellers så snakker de alt om longhaul til USA sommeren 2023
 
Vi har nu hos InsideFlyer skrevet om selskabet, vi bemærker at selskabet er et startup af den tidligere rådgiver for den Italienske transport minister.

https://insideflyer.dk/nyt-sats-i-italien/

Germán Efromovich, blant annet kjent fra Avianca skal også være inne på eiersiden

Forstår jeg det rett vil det i starten(i år mest være snakk om charter, og uvisst når ruteflyvninger starter opp

Ellers så snakkes det alt nå om 787 og longhaul i 2024
 
Planlagte ruter:

https://aeroroutes.com/eng/220525-aljul22

Forli – Alghero 14JUL22 – 15SEP22 2 weekly
Forli – Brindisi eff 11JUL22 4 weekly
Forli – Catania 09JUL22 – 08OCT22 3 weekly
Forli – Lamezia Terme eff 09JUL22 2 weekly
Forli – Lampedusa 14JUL22 – 18SEP22 2 weekly
Forli – Malta eff 11JUL22 3 weekly (2 from 24OCT22)
Forli – Naples eff 10JUL22 4 weekly
Forli – Olbia 10JUL22 – 02OCT22 4 weekly (3 from 26SEP22)
Forli – Trapani 12JUL22 – 04OCT22 2 weekly
 
«Raskeste» vel mellom disse byene med bil tar drøye 4 timer….så vi snakker jo da lenger tid enn Oslo til Gøteborg som jo (fortsatt) også har flyforbindelse.
 
Back
Top