Aeroflot til Asia

basejumper

ScanFlyer Blue
Er den noen her på forumet som har erfaring med Aeroflot til Asia ?

Jeg har funnet ut at det er et ganske bra alternativ.

Positivt:
1. En av de raskeste rutene til Asia, Kina.
2. Svært nye fly.
3. Egne behagelige business seter ( 2 + 2, 38" ) på Europeiske ruter med A319 - A321, Oslo - Moskva. A330 Moskva - videre.
4. Helt ny terminal i Moskva, Terminal D
5. Kun ca 15 000 kr for business tur / retur.

Negativt:
1. Dessverre en overnatting på vei tilbake, ganske håpløst. :(

Fløy C-klasse CPH-SVO-VVO for noen uker siden, og det var en MEGET positiv opplevelse. Kan ingenting annet enn å anbefale SU. SVO som flyplass derimot....

Ja jeg skal prøve de neste gang, men vist man må overnatte i Moskva, da må man vel også ha visum til Russland, for selv flyplasshotellet ligger vil på utsiden av transittområde ?

Den nye terminalen er dessverre betjent av de samme folkene som den gamle, så den kan raskt bli ubehagelig, selvom du når frem, eventuelt. Og ja, du må ha et transittvisum hvis du forlater transittområdet.

Da var man på plass i Aeroflot sin splitter nye Domestic Buisness Lounge i terminal D. Dagens ankomst fikk meg nesten til å få troen på at dette kan bli bra i fremtiden. Nøyaktig 30 minutter etter at SK730 satt hjulene på asfalten på SVO, så var jeg ferdig innsjekket til VVO og klar for ny sikkerhetskontroll. Dette inkluderte spasertur gjennom den splitter nye avkjølte broen mellom terminal F og D. Dette betyr at det nå er mye kjappere å gå enn å ta bussen mellom terminalene, og det selv om en skulle treffe bussen perfekt.

Litt ris bak speilet må selvsagt legges inn. Dette var min tredje tur inn til SVO, og ennå har ikke min bag kommet på rett bånd. To ganger har den kommet inn på et helt annet bånd enn det som er merket med min flyavgang, og den siste kom den ikke frem i det hele tatt. Jaja, godt å ha noe å jobbe med i hvert fall! :)

Litt ris bak speilet må selvsagt legges inn. Dette var min tredje tur inn til SVO, og ennå har ikke min bag kommet på rett bånd. To ganger har den kommet inn på et helt annet bånd enn det som er merket med min flyavgang, og den siste kom den ikke frem i det hele tatt. Jaja, godt å ha noe å jobbe med i hvert fall! :)

Er det pga tollklarering du må ta ut bagasjen på SVO?

Både ja og nei. Vi flyr på separate billetter T/R SVO og T/R SVO-VVO. Dermed må det sjekkes inn på nytt her. Det betyr også at korte transfertider her er selvmord. Jeg har 1:50 på vei hjem neste gang, og da er nok kun håndbagasje tingen. Dette er uansett beste løsningen, ettersom jeg kommer til å la mesteparten av klærne ligge igjen der borte når jeg drar hjem. Sommerklær gjør seg ikke akkurat i Bergen i september, men kan være helt topp i Nakhodka i oktober :)

Back