Aeroflot setter inn nye Boeing 777-300ER til Thailand

Men siden Aeroflot er medlem av Skyteam og følgelig godkjent av Skyteams sikkerhetsrevisjon, betyr jo det i følge logikken her at hele Skyteam er ræva. Men det visste jeg jo allerede - KLM er jo en del av Skyteam og de har en fryktelig sikkerhetsstatistikk. Flyene ramlet ned som fluer på 30-tallet, Franeker-ulykken var heller ikke pen. For ikke å snakke om Uiver og Tenerife... Så har vi Korean, TAROM, Alitalia... Huff - ikke bra!

Man kan argumentere i alle retninger her ;)

Nok en merkelig tråd hvor noen kjekker seg... statistisk så er det vel mindre sjanse for å gå med på en Aeroflot flight enn når verdensvante er hjemme i gamlelandet og kjører snescooter i fylla :colgate: Mange rare statements her nå.

Likte tuktuk eksemplet godt.

Men siden Aeroflot er medlem av Skyteam og følgelig godkjent av Skyteams sikkerhetsrevisjon, betyr jo det i følge logikken her at hele Skyteam er ræva. Men det visste jeg jo allerede - KLM er jo en del av Skyteam og de har en fryktelig sikkerhetsstatistikk. Flyene ramlet ned som fluer på 30-tallet, Franeker-ulykken var heller ikke pen. For ikke å snakke om Uiver og Tenerife... Så har vi Korean, TAROM, Alitalia... Huff - ikke bra!

Man kan argumentere i alle retninger her ;)

Skyteam er ræva, you said it not me, men det er en heeelt annen diskusjon ;)

Dersom Skyteams sikkerhetsrevisjon har sett den videoen og synes det er greit at ett av deres medlemmer tar av mens vingene er pakket av snoe (og i tillegg offentlig forsvarer praksisen), blir jeg relativt overrasket.

Som en BTW, dette er ikke den eneste videoen som florerer der ute...

Med alt vi vet om snoe og is paa vinger og risikoen, er det ett godt nok argument for meg til aa skygge unna

Nok en merkelig tråd hvor noen kjekker seg... statistisk så er det vel mindre sjanse for å gå med på en Aeroflot flight enn når verdensvante er hjemme i gamlelandet og kjører snescooter i fylla :colgate: Mange rare statements her nå.

Likte tuktuk eksemplet godt.

Saa hva hadde reaksjonen din vaert dersom du, frue og barn var ombord i den Airbusen som tok av med vingene full av snoe? A ok? I didn't think so ;)

Naar du og jeg dro ut og shoppet bil valgte vi tysk panser istedetfor en koreansk/japansk klankekasse. Ved aa ta det valget, reduserer vi risken for at dame og evt barn blir skadet dersom uhellet skulle vaere ute.

Det handler om aa redusere risken. Og hadde Aeroflot kunne gaatt 15 aar uten incident da kunne vi begynne aa snakke..

Kan ikke noe annet enn å støtte tommy777 fullt ut her. Så lenge Aeroflot mener at en takeoff uten deice er helt greit holder jeg meg langt unna. Dette tyder på en manglende respekt for sikkerhet som jeg ikke ønsker å være med på.

Kommer alle Aeroflot-flighter til å dette ned neste uke? Nei, selvsagt ikke.
Men så lenge de gambler med marginene på denne måten vil de uansett alltid ha en høyere risiko for ulykker, og da er det like greit å benytte flyselskap som ikke gambler på denne måten.

Saa behold din rasjonalitet og spar noen hundrelapper, saa beholder jeg min

Nå har jeg vel aldri sagt jeg flyr, har flydd eller kommer til å fly SU, og det skal forbli usagt. Poenget var bare utrolig mye murstein og glasshus her.

Siden ca halve forumet er pro-SAS, som er tatt flere ganger med krøll i vedlikeholdspapirer, sliter med økonomisk innnsparing over alt, og er med i samme alliansen som har godkjent Air India som medlem... osv.

Det finnes mange flotte eksempler på lite rasjonell tenking, både hos SU, hos de som strør om seg med bastante meninger her i tråden og i de fleste fly-selskap.

Selv skal jeg ut å fly en liten Cessna i Afrika i morgen, men for å bruke like tullete argument som mange her i tråden, så skal jeg nok ta ansvar, jeg får nok lov å fly den selv mesteparten av veien...

God helg!

-A

Nok en uhyre spesiell tråd her inne.
Noe som egentlig burde være en positiv tråd har på en eller annen merkelig måte vridd seg om til en halv negativ møkka tråd som vi har en million av fra før her inne.

Men selv det helligste av alle hellige selskaper har blitt tatt med buksene nede som allerede nevnt her.

Skulle jeg brukt samme type argumenter som noen bruker her så kunne jeg aldri brukt XXX heller, siden de hadde en pilot som ble tatt i fylla på jobb for litt siden.

Men det å forsøke å føre et fly i fylla det er selvsagt ikke så uansvarlig, og mye bedre enn å ta av med snø på vingene :rolleyes:

God helg.

Skulle jeg brukt samme type argumenter som noen bruker her så kunne jeg aldri brukt XXX heller, siden de hadde en pilot som ble tatt i fylla på jobb for litt siden.

Men det å forsøke å føre et fly i fylla det er selvsagt ikke så uansvarlig, og mye bedre enn å ta av med snø på vingene :rolleyes:

Du bommer litt på problemet... Hadde SAS i etterkant sagt at det var helt greit og i henhold til corp-policy at pilotene deres var drita hadde jeg nok vært litt skeptisk til holdningene i det selskapet også!

Du bommer litt på problemet... Hadde SAS i etterkant sagt at det var helt greit og i henhold til corp-policy at pilotene deres var drita hadde jeg nok vært litt skeptisk til holdningene i det selskapet også!

Greit, men poenget mitt er det samme.
Jeg kunne fint fortsatt å argumentere og funnet andre eksempler her. For eksempel i forhold til vedlikehold.
Men jeg synes helt ærlig talt at dette her blir litt svart/hvitt og litt mye skylapper.

Man ser det man har lyst til å se som andre allerede har påpekt i tråden.
Men nå er det snart helg :cool:

Fra pprune:

OUTCOME OF THE STORY. After receiving public petition I mentioned earlier, Russian CAA finally acted upon this incident. They ordered Aeroflot to conduct investigation. Aeroflot swiftly assembled committee and on 28'th of May concluded:

1. There was indeed a violation of Aeroflot SOP (crew and ground personnel made a wrong decision not to conduct de/anti-icing of aircraft after overnight stay with snow precipitation)

2. Amendments were made to Aeroflot SOP regarding de/anti-icing procedures.

3. Captain of the flight was demoted to First Officer (1.6.1012)

4. Other personnel received various disciplinary sanctions.

That's 6 months after actual incident and 2 months after initial reaction of Aeroflot and Russian SOP that there was no violations

More info (in Russian) on link http://snowafl.ru/

Noen som aner om denne får samme setene foran gardina som de har i 330'n? Eller blir det annet interiør i denne?

Vel de tok jo av fra taksebanen på OSL, de trodde det var rullebanen :D

Denne typen feil kan jo gjøres av alle. ;-) Selv et av verdens mest sikreste flyselskap (SQ) har også gjort samme type feil. Tok av i feil rullebane og resultatet var at 83 personer ble drept.

Back