Aeroflot øker mellom Moskva og Oslo

LN-AØR

ScanFlyer Crusty
Aeroflot øker mellom Moskva og Oslo

Spenstig satsing. Blir interessant å se hvordan SAS svarer på økningen.
Aeroflot har i dag fløyet 7 ukentlige til Oslo og øker fra 28. oktober til å fly 10 ganger i uken.(...)

De nye tidene blir som følger:

SU211 SVO1305 – 1240 OSL Airbus 319 Daglig
SU391 SVO1955 – 1935 OSL Airbus 319 3,5,7

SU212 OSL1335 – 1910 SVO Airbus 319 Daglig
SU392 OSL2335 – 0510 SVO Airbus 319 3,5,7
http://www.hangar.no/index.php/permalink/49508.html

Re: Aeroflot øker mellom Moskva og Oslo

Nattflygning til Moskva? Høres ikke mye fristende ut i mine ører, iallefall! Men jeg ser at SU har flere slike nattruter fra andre europeiske destinasjoner. Så noen må vel like det? Og så er det jo bra utnyttelse av flyflåten hvis de bare får solgt billetter til ruten!

BF:cool2

Nattflygning til Moskva? Høres ikke mye fristende ut i mine ører, iallefall! Men jeg ser at SU har flere slike nattruter fra andre europeiske destinasjoner. Så noen må vel like det? Og så er det jo bra utnyttelse av flyflåten hvis de bare får solgt billetter til ruten!

BF:cool2

En slik flygning ville passet meg helt perfekt! :)

Uansett, bra Aeroflot svarer, konkuranse liker vi!

Kanskje SAS vil svare med å fly alle sine planlagte flighter? Ikke gjøre som nå, flytte en kansellering til denne flighten på søndager (3 av de 6 siste søndagsflightene er kansellert). Ting tyder dermed på at SAS har veldig lavt belegg på SVO (søndager i hvert fall) og Aeroflot ønsker å beholde sitt hegemoniet.

Maskinen skal jo stå forholdsvis lenge på OSL, hele fire timer hvis jeg tolker tabellen rett, så noen eksepsjonell økning i flyutnyttelse er det vel ikke.

Er dette en rute som blir mulig nå som Russland slutter å stille klokken sin til normaltid? Eller er jeg ute og sykler nå?

Vil dette forbedre mulighetene for å fly via Moskva til Asia for oss nordmenn?
Jeg snakket en gang med en på kundeservice hos Aeroflot i Norge, og han mente at de ville ha nye avgangstider slik at det ble lettere å reise til Asia via Moskva.

Tidlig ankomst til MOW.....og sent tilbage til OSL...spotter tur måske for deroppe ???
Måske også muligheder for forbindelser videre ud i Rusland
Hilsen
Ole

Dette er en interessant utvikling for de av oss som tidvis flyr til Moskva. Selv ser jeg på den nye nattruten som ekstra interessant, for den gir mulighet for mange videre forbindelser ut fra SVO på morgenen - selv om natten uansett blir kort da 05.10 i Moskva er 03.10 i Norge.

Ellers har LN-KGL et poeng med at SAS' nye rute har vært kansellert så pass ofte etter oppstart at den faktisk har fått et litt tvilsomt rykte, spesielt i russiske immigrantkretser i Norge. Skal selv ut og fly med den om en tid, og er allerede nå spent på om alt vil gå etter planen - og sånn skal det jo ikke være når man er kunde hos SAS.

De nye avgangene ligger inne på www.aeroflot.com , men de står som utsolgte. Hva er årsaken, ikke bekreftede slots? Regner med at billettsalget begynner snart.

Det tar gjerne litt tid aa faa oppdatert alle bookingsystemer osv ...

Sender SAS paxen med SU når de kansellerer eller via ARN med SK?
Norwegian kansellerte aldri Moskva avganger selv om det var kanskje mindre en 20 pax, men de har ikke noe interline avtaler.

Regner med at de send folk via ARN - avgang 1 time forsinket og 3 timer forsinket til SVO. Tilsvarende er returen i beste fall 4:55 forsinket.

Tidlig ankomst til MOW.....og sent tilbage til OSL...spotter tur måske for deroppe ???
Måske også muligheder for forbindelser videre ud i Rusland
Hilsen
Ole

Ja ikke nogen dårlig ide med spottertur dertil, problemet er jo bare at du må have godkennelse fra Russerne for at ta billeder der :) ikke nogen problem at få den, men tager lang tid, søgeprocessen ligger vel rundt 3 måneder nu, men en nat rute ville passe mig helt perfekt :)

Torben:fly

Vil dette forbedre mulighetene for å fly via Moskva til Asia for oss nordmenn?
Jeg snakket en gang med en på kundeservice hos Aeroflot i Norge, og han mente at de ville ha nye avgangstider slik at det ble lettere å reise til Asia via Moskva.

Ikke helt. De fleste avgangene østover går sånn cakl 19-21; BKK-avgangen ser ut til å være uaktuelt (1940 fra SVO), mens f eks PEK går bra (2225 ut). Heller ikke kan jeg helt se poenget med den nattflyvningen (utover lokaltrafikk da - veldig gode tider for en langhelg i Oslo!): SVO har ikke allverdens innenriks avganger såpass tidlig (og SU:s innenriksnettverk er ialefall ikke den beste i Russland), de fleste går vestover, men det finnes f eks ei rute til DXB kl 0930.

02:10 er den i Moskva norsk tid.
Jeg er spent på å se hva de ønsker med de tidene uansett.

Moskva er da kun to timer foran Oslo. Jeg har bestilt en tur med SAS fra Moskva til Oslo en soendag i sommer. De kan bare proeve seg med en innstilling.
:cool:

Hvis SAS driver med hyppige kanselleringer på den ruten grunnet lavt belegg så kan de miste mange forretningsreisende, som da vil foretrekke Aeroflot.

Hvis SAS driver med hyppige kanselleringer på den ruten grunnet lavt belegg så kan de miste mange forretningsreisende, som da vil foretrekke Aeroflot.

På med aluminiumshatten :spin

Har noen konkrete tall på at det blir kansellert pga lavt belegg, eller er det ønsketenkning? Sier ikke at det er bra å kansellere diverse avganger, men regner med at det er en god grunn for det.

Har noen konkrete tall på at det blir kansellert pga lavt belegg, eller er det ønsketenkning? Sier ikke at det er bra å kansellere diverse avganger, men regner med at det er en god grunn for det.

Altså, forretningsreisende som bruker ruten hyppig, og som stadig opplever kanselleringer, gir vel "blanke f..." hva grunnen er, uansett hvor god den måtte være.

Frekvens og fleksibilitet er også viktig, så det kommer nok også Aeroflot til å vinne på når det kommer flere avganger. Det er hvertfall hva jeg tror.

Last edited:

Det må være en årsak til at SAS velger å kansellere OSL-SVO-OSL på en søndag, en tur som flys mellom 10:00 og 15:50. Det er ikke bare en gang denne flighten har blitt kansellert, men på 3 av 6 siste søndager (3. april, 10. april og 1. mai). Det finnes muligheter for å sende passasjerer med andre flighter begge veier - i kombinasjoner med egne og annet selskaps flighter og helt andre selskaper - alt med mindre eller større forsinkelser. Det var spesielt en alternativ kombinasjon som var iøynefallende mot øst:
WF3030 OSL-GOT 12:50-13:50 DH3
BT5694 GOT-RIX 15:10-17:30 S20 (Skyways)
BT422 RIX-SVO 19:10-21:45 733w
7 timer og 25 minutter forsinket til SVO, men noe er litt spesielle ... ;)

Back