Aeroflot Nord øker til Tromsø

sukram

ScanFlyer Gold
Aeroflot Nord øker til Tromsø

Konkurransen fra Widerøe på KKN forhindrer ikke Aeroflot Nord fra å øke antall ukentlige avganger mellom Tromsø og Murmansk/arkhangelsk fra tre til fire.

I tillegg skal selskapet bytte flytype på ruten, uten å spesifisere nærmere hva de skal benytte istedenfor de gamle Antonovene.

Mer hos Bladet Tromsø og BarentsObserverver.com
 
Re: Aeroflot Nord øker til Tromsø

Da må det bli enten B735, TU-154 eller TU-134.
 
Re: Aeroflot Nord øker til Tromsø

Tja, det var det jeg tenkte først. Men virker som om de maskinene er litt "overkill" i forhold til størrelse. Har de noen nye regional jets/turboprop pågang? Mener å ha hørt rykter om det.
 
Re: Aeroflot Nord øker til Tromsø

Selskapet har vel i likhet med mor Aeroflot noen Sukhoi Superjet 100 på bestilling.
 
Re: Aeroflot Nord øker til Tromsø

TU-134 er vel bare en moderat økning i kapasitet per avgang, med ca 70 paxplasser ombord. Jeg vet ikke hvor mange pax man får inn i 735, men det er vel drøyt 100? TU-154 er nok en litt stor maskin for denne ruten, men det hadde ikke vært meg i mot å få se en sånn maskin i ny & ne.:)
 
Re: Aeroflot Nord øker til Tromsø

De har 80-96 seter på sine Tu-134, 164 seter på Tu-154 og 110 seter på sin versjon av B737-500.
 
Re: Aeroflot Nord øker til Tromsø

Slik så det ut i kabinen da de ennå fløy til Tromsø med Tupolev Tu-134, og de ennå het Arkhangelsk Airlines. Flyet er RA-65116, og det er som man kan se tatt 21/5-01, mener å huske det var siste tur med Tupoleven. Har ihvertfall bare sett de med Antonoven etter dette.
 

Attachments

  • Tu-134 cabin edited.jpg
    Tu-134 cabin edited.jpg
    83.8 KB · Views: 169
Re: Aeroflot Nord øker til Tromsø

Slik så det ut i kabinen da de ennå fløy til Tromsø med Tupolev Tu-134, og de ennå het Arkhangelsk Airlines. Flyet er RA-65116, og det er som man kan se tatt 21/5-01, mener å huske det var siste tur med Tupoleven. Har ihvertfall bare sett de med Antonoven etter dette.

Jeg fløy med Aeroflot Nord fra Moskva til Arkhangelsk for 2-3 år siden. Dekoren i flyet likner veldig på slik jeg husker det. Det var om mulig enda mer trasig....:) Trangt var det iallefall.
 
Re: Aeroflot Nord øker til Tromsø

Går ruta fra Kirkenes til Murmansk bra? Flyplassen i Murmansk ligger jo så langt utenfor byen at gevinsten ikke kan være det helt store tidsmessig?

Fløy Aeroflot Nord i desember med både An-24 og TU134, og det er virkelig trangt. "Fordelen" på strekket Tromsø-Arkhangelsk er vel at man må ut av flyet i Murmansk for å boarde på nytt, og dermed får strekke litt på beina.
 
Re: Aeroflot Nord øker til Tromsø

Fløy Aeroflot Nord i desember med både An-24 og TU134, og det er virkelig trangt. "Fordelen" på strekket Tromsø-Arkhangelsk er vel at man må ut av flyet i Murmansk for å boarde på nytt, og dermed får strekke litt på beina.

All immigrasjon og tollbehandling foregår vel i Murmansk, så det er ut av flyet, gjennom immigrasjon og tollbehandling. Så får man håpe at man får være med flyet videre.... Jeg og fire andre ble "kastet" av den videre forbindelsen til ARH i Murmansk, og måtte overnatte på et "flyplasshotell". Gevinsten var TU-154 til Moskva og TU-134 derfra til Arkhangelsk, samt et 10-12 timers stopp i Moskva med lokalkjente i reisefølget (da ble det en aldri så liten sighseeing inn til den Røde Plass mm.).
 
Back
Top