Aeroflot-fly med kabel på slep mellom SVO-HRG 23JAN25

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Aeroflot-fly med kabel på slep mellom SVO-HRG 23JAN25

I følge diverse nettsteder ble en jordingskabel visstnok ikke koblet av, men i stedet hengende og slengende på flyet hele veien fra Moskva til Hurghada. Skal ha blitt oppdaget under walk around i Egypt, flygningen hjem ble foretatt som planlagt til tross for ymse skader på flyet.

Re: Aeroflot-fly med kabel på slep mellom SVO-HRG 23JAN25

Ser ut til å ha vært den tynne lenka fra fuelbilen for jording under refueling.

Vi som i sin tid fløy innenriks i Sovjetunionen er rystet og svært overrasket over at slik kan forekomme.

Og hvis noen ikke tok ironien :headbang:headbang:headbang

Jordingskabelen fra fueltruck høres usannsynlig ut, da den rulles tilbake på spole på bilen. Men med undergrunns-fueling kan den ha blitt dratt med hvis noen glemte å huke den av ….

Vi som i sin tid fløy innenriks i Sovjetunionen er rystet og svært overrasket over at slik kan forekomme.

Og hvis noen ikke tok ironien :headbang:headbang:headbang

Var det så fryktelig ille? Det var mye rart like etter unionens oppløsning og like før, men generelt sett (og selvsagt sammenlignet med samtidige standarder andre steder)? Uansett en annen diskusjon.

Var det så fryktelig ille?.

Det var ikke alltid imponerende bra det som gikk utenlands heller. Har jobbet mang en Aeroflot-flight hvor mekkene forlot åstedet hoderystende ..

Men Tupolev'ene er jo ganske robuste.

Overhørt på FBU: “Take-off weight above maximum??? No problem, I only increase maximum!”

Overhørt på FBU: “Take-off weight above maximum??? No problem, I only increase maximum!”

- 'We can't load more cargo in the forward compartment. We have exceeded the weight capacity!'

- 'Keep loading.'

Jordingskabelen fra fueltruck høres usannsynlig ut, da den rulles tilbake på spole på bilen. Men med undergrunns-fueling kan den ha blitt dratt med hvis noen glemte å huke den av ….

Skal søren meg godt gjøres det og. Normalt hos oss brukes det en klemme, så ville trodd at normalt sett ville den hoppet av på den siden først, men jeg har sett improviserte utgaver hvor den andre enden kun var en pinne som ble stukket i bakken.

Var det så fryktelig ille? Det var mye rart like etter unionens oppløsning og like før, men generelt sett (og selvsagt sammenlignet med samtidige standarder andre steder)? Uansett en annen diskusjon.

Det korte svaret er JA - VISST Fxxx!!!. Jeg fløy fra Pulkovo 1 til Sochi med Aeroflot i en Il-86. Utlendingene fikk buss til flyet, innlendingene måtte gå, dvs. de løp for livet for å unngå taksende fly. Og de takset fort! Da vi landet i Sochi la jeg merke til minst ett (jeg mener det var to) vrak blant innflygingslysene. Det var en Tupolev av noe slag om jeg husker rett. Alle i cockpit som jeg så hadde et aldri så lite pistolhylster og alt var fryd og gammen. Mat? Joda, men :drink ga mer mening.

Back