• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Aeroflot bestiller 50 Irkut MS-21?

Boeing_fan

ScanFlyer Gold
Iflølge Wikipedia har Aeroflot Russian Airlines 50 fly av den russiske flytypen Irkut MS-21. Om det er av typen -200, -300 eller -400 står det ikke noe om.

Jeg har ikke sett noe snakk om denne flytypen på forumet her. Stemmer dette virkelig?
 
Last edited:
Synes faktisk disse så ganske så bra ut, virker som de er inspirert av Airbus og Embraer(eller omvent?) siden cockpit er såpass ryddig. Kabin så jo også ganske fin ut da, så er dette noe som kanskje blir en hit i den vestlige verden med tiden?
 
Jeg tror ikke det e rnoen som har bestilt den ennå ...

http://www.irkut.com/en/services/projects/

In July 2007 the United Aircraft Corporation (UAC) executive committee designated the Irkut Corporation as the head contractor in the MC-21 program to be implemented jointly with the Russia`s leading design bureaus.

The results of the first stage (Gate 1) were considered and approved by the special UAC commission headed by the UAC’s president Alexey Fedorov on the 14th of August 2007. The decision was taken to carry on with the project.

The ÌC-21 is being developed as a family of short-medium range airliners with the passenger carrying capacity of 150-210. The MC-21 family is to take the place of the Tu-154 and second-hand foreign aircraft in the Russian airlines’ fleets while successfully competing in international market.

The airliner is due to hit the market in 2015-16.
 
Back
Top