• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Aerocalssics (things to come) 2010.

Olebno

ScanFlyer Gold
Fikk denne fra Andrew Klein i dag tidlig. Ser ut som 1:400 folket har noe å glede seg til i løpet av året.;)

"Hi Ole,
If I were a betting man, I would wager that there will be more than one variant of the SAS DC-7C this year, and even a re-release of the DC-6B on the re-tooled DC-6 mould, which will appear before Summer.
I will also look at some of those regional Nordic airlines too!
Cheers!!
Andrew"
 
Er ikke sikker på hva Andrew egentlig mener med regional airlines, men jeg håper uansett på noe fra Braathens SAFE, Maersk, Sterling, Kar-Air, Icelandair, Greenlandair osv.

Espen
 
Er ikke sikker på hva Andrew egentlig mener med regional airlines, men jeg håper uansett på noe fra Braathens SAFE, Maersk, Sterling, Kar-Air, Icelandair, Greenlandair osv.

Espen

Så enig, så enig....,- men føyer også til Norwegian, Busy Bee og Widerøe...
Gleder meg ! :)
 
Så lenge det er DC-6 det handler om, så skulle det være håp for de som raider66 nevner, kanskje vi kunne håpe på FOF også?
 
Andrew mener nok den nordiske regionene, dvs selskap fra LN,SE,OY,OH og TF.
Når det gjelder f.eks. Q400 fra WF, så får vi nok ikke se den fra Aeroclassics. Jeg har vært i kontakt med Gemini om Q400, men de mener markedet for en i WF farger er lite, og
forlanger at WF selv kjøper/garanterer for 250-300 stk før produksjon kan starte. Den vil nok sitte langt inne.
 
Andrew mener nok den nordiske regionene, dvs selskap fra LN,SE,OY,OH og TF.
Når det gjelder f.eks. Q400 fra WF, så får vi nok ikke se den fra Aeroclassics. Jeg har vært i kontakt med Gemini om Q400, men de mener markedet for en i WF farger er lite, og
forlanger at WF selv kjøper/garanterer for 250-300 stk før produksjon kan starte. Den vil nok sitte langt inne.

-Har salget av SAS sin modell vært "tregt" da,- siden de ikke vil eller tør satse på en WF modell mon tro ?
 
Har ikke inntrykk av det. Herpa var inne på samme tankegangen en gang jeg spurte om det samme. Da var det snakk om -100 serie.
 
Back
Top