Aer Lingus starter flygninger fra LGW

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Må innrømme at jeg er litt skeptisk til den satsningene, men de skal ha for å prøve. Selv om jeg tror de bidrar mest til å ødelegge aksjonærverdier med dette.

Ser foresten at det i første omgang er meningen å stasjonere 4 320 der

Må innrømme at jeg er litt skeptisk til den satsningene, men de skal ha for å prøve. Selv om jeg tror de bidrar mest til å ødelegge aksjonærverdier med dette.

Share holder's value = mitt mest forhatte amerikaniserte uttrykk. Det er her kjernen til problemene vi ser i finansverden ligger. Noen - blåruss - vil øke-øke-øke aksjonærverdier på bekostning av det meste annet og da vil det gå galt.:(

Hver gang det kommer en ny selskap i england.. så begynner de ruter til alicante.. kanariøyene og dei.. alltdi de samme destinasjoner.. blir det aldri overkapasitet i england ?

Er vel ikke så rart at et nytt selskap går inn på ruter med stort volum... Er ikke rent få briter som pendler mellom UK og Middelhavet/Kanariøyene i løpet av et år.

Aer Lingus er vel intet nytt selskap så regner med de har gjort grundig markedsundersøkelser siden de velger dette. De har vel også codeshare på flyvninger sammen med American Airlines,United Arlines,British Airways og KLM.

Hver gang det kommer en ny selskap i england.. så begynner de ruter til alicante.. kanariøyene og dei.. alltdi de samme destinasjoner.. blir det aldri overkapasitet i england ?

Godt poeng. "Omtrent" hver eneste sivile flyplass i England har nå ruter til enten Alicante, Barcelona, Nice, Palma eller Malaga. De litt større har etter hvert også fått ruter til et og annet sted i Øst-Europa, f.eks. Warszawa, Riga eller Krakow. I neste omgang kommer Pisa opp, Split og Dubrovnik, deretter Salzburg i vintersesongen, osv. Mønsteret er velkjent. Ryanair har f.eks. tre faste kjerneruter som de nesten uten unntak åpner på alle nye flyplasser; Barcelona, Dublin og Alicante. easyJet har et vanvittig nettverk, og flybe og Jet2 begynner også å bli store.

Derfor er det litt overraskende at Aer Lingus går inn i et marked som til de grader er dekket. Likevel liker jeg selskapet godt, de er et positivt alternativ til vanlige lavprisselskaper - og selv om de nå prøver å være et klassisk LCC, har de en historie og kultur som gjør at de ikke blir så ille. Se f.eks. min trip report med Aer Lingus: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=39036.

Men et lite poeng er at det bor ca 61 millioner mennesker på den lille øya. Det bor 2,3 millioner i Manchester og tar du med Leeds og Liverpool og mellomliggende herligeter (en strekning som tar deg i underkant av halvannen time å kjøre) har du Norges befolkning samlet.

Jeg er hverken økonom eller matematiker (jeg hyrer inn slike ved behov ;)), men selv jeg kan se at det er et befolkningsgrunnlag her som støtter flere ruter enn f.eks. fra Stavanger.

Back