• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OSL Aer Lingus A-330

Re: Air Lingus A-330

Hvem har handling? Heter forøvring Aer Lingus om jeg skulle være så stygg å ta på meg pirkehatten. ^_^

Gjelder dette BGO og TRD også? Finnair fløy vel ett par karibiske chartere ifjor ifra disse flyplassene også

Gjelder dette BGO og TRD også? Finnair fløy vel ett par karibiske chartere ifjor ifra disse flyplassene også

Mener bestemt at det er det, i tillegg SVG.

Altså helt likt som i fjor der Finnair fløy, men i år blir det altså Air Lingus.

Faktisk ikke helt ny info heller .. ;) 24-04-2013

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=116771

Første gang jeg har sett noe offisielt utenom intern informasjon om dette.

---
Aer Lingus has also agreed to operate an Airbus A330-200 wide-body from Scandinavia to destinations in the Caribbean on behalf of Nova’s Novair brand for the next two winters, with an option for a third. The plane would otherwise have been idle outside of the summer, when it’s used on trans-Atlantic flights.
---

Hele artikkelen her

Flyet skal betjene Karibien og skal visst gå på rotasjon mellom Stockholm, København og Oslo så da blir det kanskje mulighet for bilder av store, grønne fly i Norge :p

Artikkelen nevner også litt om wet lease operasjonene som virker å være siste mote i disse dager og B757 operasjonen.

Vede;89868 Heter forøvring Aer Lingus om jeg skulle være så stygg å ta på meg pirkehatten. ^_^[/QUOTE said:
Samma det, grønn er den, iallefall delvis:stir

EI-LAX skal etter det jeg kan se lande på Gardermoen 0805 (fra Arlanda) og skal videre til Cancun 0935 i morgen (02.12).

Det ser ut til at SGS står som handling agent alle plassene i Skandinavia. Har ikke sett noen destinasjonebriefing for Bergen eller Trondheim enda så foreløpig er ikke de med på opplegget.

Bergen og Trondheim har ikke noen charter med Aer Lings/Novair i vinter....!!!
De som eventuelt ville brukt Aer Lingus/Novair, ville ha vært Apollo og i vinter er det bare OSL og SVG som skal ha charter med Aer Lingus/Novair

Avreise Dag Reisemål Reisetid Periode Flyselskap
Stavanger Mandag Mexico 11 t 30 min 24.02 - 24.02 Novair
Oslo Fredag Cuba (Varadero) 11 t 00 min 06.12 - 14.03 Novair
Oslo Mandag Mexico 11 t 30 min 02.12 - 27.01 Novair
Oslo Mandag Mexico 11 t 30 min 10.03 - 10.03 Novair
Oslo Mandag Den Dom. Rep. (Puerto Plata) 10 t 25 min 09.12 - 17.03 Novair
http://www.apollo.no/reiser/sol-og-bad/flyprogram/vinter-1314

Dumper denne opp om noen har glemt den, mandag 24/2 på ENZV
Ankomst 08:35 Avgang 10:05 ifølge Avinor

Back