• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Aer Lingus gir opp Gatwick

Someone

Moderator
Medlem
Aer Lingus droppet Gatwick når de legger ned DUB-LGW. Relativt "brå" stopp å gå fra opptil 4 daglige til 0 over natten. Ser ikke ut som noen andre IAG selskap vil tilby ruten?

Dog er jo London-Dublin uansett bra dekket.

https://www.aeroroutes.com/eng/240122-eins24lgw

Aer Lingus in the last few days gradually closed reservations for Dublin – London Gatwick service, as last available flight for reservation scheduled on 30MAR24.
 
Istedet kommer British Airways indirekte inn, ved å wetlease en ATR fra Emerald, som jo i praksis er Aer Lingus regionalselskap, selv om de jo ikke er ekslusive, men mer friends with benefits.

https://www.ch-aviation.com/news/139522-british-airways-to-add-wet-leased-atr72-capacity

British Airways (BA, London Heathrow) will launch a seasonal London Gatwick-Dublin International service over the 2024 Northern Hemisphere summer using an ATR72-600 wet-leased from Emerald Airlines (Ireland) (EA, Dublin International).
 
Nedleggelsen kom som en stor overraskelse på de fleste, kan man jo si, og rykter har svirret angående mulige årsaker (som vanlig).

Denne vrien så nok ingen komme og der har definitivt ikke svirret rykter om denne løsningen! LGW var jo alltid relativt godt belagt og et godt alternativ til alle som skal til sydsiden av London og til Kent. Riktignok er ikke LGW like velsmurt som det pleide å være før covid og de har liksom ikke helt klart å få til den samme flyten som før...

Jeg vil gå utifra at disse flygingene blir med et grønt fly da jeg ikke tror Emerald har hvite fly i stallen og jeg vil anta at BA er ute etter transfer til langdistanse og kanskje også litt til EuroFlyer.
 
Back
Top