Adventstur med nye SAS Biz og Pluss + Guangzhou

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Kom i mai over en billig billett til med SAS til Hong Kong. Da jeg allerede hadde besøkt både Macau og Hong Kong tenkte jeg bruke det til en tur til Guangzhou. Og da kunne jeg jo også prøve årets nyoppussede fly fra SAS.

Klager på uklare bilder bes sendes til Canon.

OSL-ARN SK484 22A 737-800
ARN-HKG SK963 6A A330-300

HKG-ARN SK964 27H A330-300
(ARN-OSL SK499 20F 737-700)

Da man flyr over Russland må man legge inn passinfo på bestillingen dagen før.

OSL-ARN
Startet med en kort flight til ARN. Stinn brakke, ingenting spesielt å melde. Wlan fungerte og da typen ved siden av meg så det ville han også prøve, men har klarte ikke komme seg online. Måtte forklare for han hvilken policy SAS hadde for aksess for det er jo ikke noe man så lett forstår når man prøver logge seg inn.

ARN-HKG
Med 2 timer på ARN gikk jeg som vanlig først til gaten for å se hva jeg skulle gjennom før jeg gikk til loungen. Gaten ligger i en stor sone etter passkontroll utenfor Schengen. På OSL er dette et lite område uten lounge, men da det var en lounge der inne på ARN dobbeltsjekket jeg ikke om SAS hadde adgang til loungen. Det viste seg at omtrent alt av andre selskaper som fløy derifra brukte den loungen, men ikke SAS. I informasjonsskranken SAS faktisk hadde der sa de at det jo bare var å gå ut gjennom ankomst og så inn igjen gjennom sikkerhetssjekken. Det var ikke en aktuell variant for meg så jeg ble sittende lenge og blomstre ved gaten.

Endelig slapp man inn til nye biz. Vannflaske, pute og liten toalettmappe lå klart ved setet. Setet og justeringen av det ble jeg aldri helt fortrolig med. Når jeg først satte meg ned var det som å sitte på billigste skumgummi rett på en trebenk. Det var innstillinger for både å gjøre setet hardere og massasje som ikke så ut til å fungere.
attachment.php


attachment.php


Når man ligger stikker man føttene inn under sidebordet til setet forran. Setene er altså ikke rett etter hverandre. Sete 2,4,6,8 har sidebordet ut mot midtgang slik at man er litt mere avskjermet.

Jeg fant ikke ut av hvor det var meningen at man skulle gjøre av skoene. De kunne ikke ligge rett forran setet så jeg plasserte dem helt forran ved føttene. Det tok av plassen slik at jeg ikke kunne ligge helt utstrakt.

Det var fint med hylle og sidebord man kunne bruke hele tiden, men det manglet plass til sko og ting som ikke passer i hylla/sidebord.

Trepunkts belte!
attachment.php
 

Attachments

  • IMG_4948.jpg
    IMG_4948.jpg
    68.6 KB · Views: 3,426
  • IMG_4949.jpg
    IMG_4949.jpg
    88.7 KB · Views: 3,437
  • IMG_4954.jpg
    IMG_4954.jpg
    117.6 KB · Views: 3,440
Last edited:
Mat og underholdning

Vi fikk utdelt gild meny. Mye alkohol, men de hadde både ingerfærøl og Cranapple Fizz som var god.
attachment.php


Vilt til forrett var god.
attachment.php


Reinsdyr til hovedrett var også meget godt selv om presentasjonen ikke var for avansert.
attachment.php


Så ost og eplekake. Kan ikke klage. Prøvde meg imidlertid senere på litt av maten som var tilgjengelig ved kjøkkenet utenom måltidene. Fant kun dadler og noen ikke for spennende sjokolader, har sett bedre på økonomi.
attachment.php


Det var store fine touch-skjermer. Skjønner ikke hvorfor det fortsatt er advarsel om at formatet på filmen er endret, det er jo widescreen. Man begynnte straks rett på filmen og ikke via masse reklame som hos andre. Det var et utvalg av filmer, men ikke det bredeste og ingen store filmer jeg ikke allerede hadde sett på andre filghter tidligere i høst.

Prøvde USB-utgangen til ladning av telefonen, men det kom da opp spørsmål om kobling til PC. Det burde bare vært ren ladning og ikke noe som kan spre virus.

Toalettene var av helt vanlig type, ikke bedre plass eller standard for business.

Navigeringen på touch-skjermene var rask og de hadde jo nesten vært brukelige for nettsurfing om SAS hadde hatt en modell hvor det var tilgjengelig for alle og ikke slik at man måtte logge seg inn. Tok bare litt enkel surfing på nettet og hastigheten virket da OK, men nedlasting av guider på mobilen var det ikke kapasitet til. De siste timene hvor man fløy over Kina hadde de ikke lov til å tilby internett ombord.

Et problem med skjermen var at man ikke kunne bikke den samtidig som den hadde veldig smal vertikal synsvinkel. Det gjorde det vanskelig å se noe på skjermen om man legger seg ned.
attachment.php


Ok frokost
attachment.php


Like før landing kunne man se at de fortsatt holdt på med veien til Macau.
attachment.php


Litt julestemning på flyplassen i Hong Kong.
attachment.php
 

Attachments

  • IMG_4958.jpg
    IMG_4958.jpg
    66.5 KB · Views: 3,235
  • IMG_4960.jpg
    IMG_4960.jpg
    95.3 KB · Views: 3,238
  • IMG_4961.jpg
    IMG_4961.jpg
    78.7 KB · Views: 1,808
  • IMG_4962.jpg
    IMG_4962.jpg
    70.9 KB · Views: 1,805
  • IMG_4969.jpg
    IMG_4969.jpg
    59.9 KB · Views: 1,818
  • IMG_4970.jpg
    IMG_4970.jpg
    101.9 KB · Views: 1,804
  • IMG_4988.jpg
    IMG_4988.jpg
    51.5 KB · Views: 1,806
  • IMG_4992.jpg
    IMG_4992.jpg
    139 KB · Views: 1,808
Last edited:
HKG - Guangzhou

Hadde planlagt å ta ferge fra plyplassen til Guangzhou og tog tilbake, men da fergen gikk sent, det var kronglete å komme seg fra fergeleiet til hotellet og da jeg hadde det for travelt til å planlegge slikt før turen så tok jeg tog begge veier. Booket hotell som ligger i gangavstand fra Guangzhou East jernbanestasjonen som er den togene til Hong Kong går fra.

Toget gikk fra Hong Hum, men med 2 overganger med T-bane i rushtid valgte jeg å ta direkte buss A21 som hadde togstasjonen som endestasjon. A21 må selvsagt ikke forveksles med buss E21 eller 21A.

Det er alltid spennende å se litt av Hong Kong.
attachment.php


Vanlige boligblokker er gjerne 40 etasjer i Hong Kong.
attachment.php


Men høyde forhindrer ikke folk fra å bruke bambus til stilas.
attachment.php


Det var enkelt å få togbillett og sikkerhetskontroll og passkontroll gikk raskt. Ingen så etter visum. Toget tar i underkant av 2 timer og de er mere interessert i å selge taxfree enn å sjekke billetter ombord. Toget går via Shenzhen
hvor det akkurat gikk et lite jordskred

Ved ankomst Kina var det skikkelig sjekk av visa, men det gikk raskt. Det var mulig å ta Guangzhou som dagstur fra Hong Kong hvor de som arrangerer turen skaffer visum, men man fikk ikke sett så mye av Guangzhou da.

Hilton Guangzhou Tianhe ligger i gangavstand fra togstasjonen. Da jeg hadde hørt litt varierende om servicen der bestilte jeg Executive rom da jeg ville komme tidlig om jeg rakk et tidligere tog, men det rakk jeg ikke.
attachment.php


Ved innsjekking 13:40 ble jeg fortalt at jeg var heldig og hadde blitt oppgradert til executive rom, men det var jo det jeg hadde bestilt. Ble så fortalt at jeg var så heldig at jeg kunne få vente i executive lounge bare litt over en time til rommet var ledig. Det skjønte jeg heller ikke da innsjekking var 14:00, det måtte da være et rom ledig 20 minutter før. Ble så fortalt at innsjekking var fra 15:00, men jeg viste utskrift fra bookingen min fra siten til Hilton som viste at det ikke stemte. Ble så spurt om hvor jeg hadde bestilt rommet, de var helt fjerne nede i resepsjonen.

Da jeg ble ført opp til loungen tok manageren der og ryddet raskt opp og skaffet meg et rom.


Hjørnerom
attachment.php


Utsikt fra rommet
attachment.php
 

Attachments

  • IMG_5005.jpg
    IMG_5005.jpg
    172.6 KB · Views: 1,771
  • IMG_5018.jpg
    IMG_5018.jpg
    227 KB · Views: 1,782
  • IMG_5028.jpg
    IMG_5028.jpg
    310.9 KB · Views: 1,770
  • IMG_5037.jpg
    IMG_5037.jpg
    168.3 KB · Views: 1,762
  • IMG_5039.jpg
    IMG_5039.jpg
    97.7 KB · Views: 1,758
  • IMG_5042.jpg
    IMG_5042.jpg
    119.7 KB · Views: 1,765
Last edited:
Guangzhou

IKEA ligger ikke langt fra hotellet så det ut til.
IMG_5052.jpg


IMG_5063.jpg


IMG_5072.jpg


Det er jo tropisk her så det er ganske grønt.
IMG_5076.jpg


IMG_5082.jpg


Transformer-selfie var visst populært
IMG_5088.jpg


Mye spennende arkitektur, denne var visst ikke helt ferdig så jeg fikk ikke sett innsiden.
IMG_5092.jpg


Bruk av engelsk i kinesiske merkenavn kan være spesiell
IMG_5095.jpg


Skikkelig byplanlegging og mange grønne lunger
IMG_5106.jpg


Det blir litt dyrere om man skal helt opp til det øversteutsiktspunktet på 488 mete i Canton Tower
IMG_5121.jpg


Bryllupsbilder i tårnet var populært
IMG_5133.jpg


Spesiell design på brokar
IMG_5134.jpg


Så høyt kommer man med de billigste billettene, og kun innendørs.
IMG_5135.jpg


Har man betalt mere kommer man lengere opp og ut. Der kan man ta Sky Drop... jeg stod over den.
IMG_5138.jpg


Og man kunne ta "bubble tram" som de visst hadde klart å klassere som pariserhjul slik at det ble verdens høyeste... Og ja, mere bryllupsbilder.
IMG_5218.jpg


Bare 15 grader oppe i høyden. Bare de med de fjongeste billettene kom helt opp hit.
IMG_5259.jpg


Perlefloden
IMG_5304.jpg


Flere som hadde litt mere utstyr med seg.
IMG_5317.jpg


Konsert på gang på øya nedenfor og man ser ned på "bobletrikken".
IMG_5333.jpg


Joda, moderne by.
IMG_5338.jpg
 
Noen hadde stablet tårnet i brusbokser
IMG_5381.jpg


IMG_5387.jpg


IMG_5401.jpg


IMG_5406.jpg


Biblioteket
IMG_5415.jpg


Uklart hva de skal selge her..
IMG_5431.jpg


... eller her
IMG_5438.jpg


Tilbake på hotellet
IMG_5451.jpg


Oppgradert romutsikt
IMG_5461.jpg


Gode varmretter i loungen.

Og enda bedre med en svømmetur utendørs, selv om man måtte bruke badehette.
IMG_5469.jpg
 
Etter en god frokost og løfte om sen utsjekking til 16:00 bar det ut igjen. Metroen fungert greit, men pass på at jetonger kjøpt på en stasjon kun kan brukes fra den stasjonen.

Så få tiggere, men noen gjorde mye ut av seg. Her er ei dame taktisk plassert ved metroutgangen ved en av byens mest populære parker. Hun sitter gråtende ved det som ser ut som hennes døende mor.
IMG_5473.jpg


Overfloden
IMG_5477.jpg


Mange grupper drev med synkronisert dansing i parken
IMG_5496.jpg


IMG_5500.jpg


Mange som drev på med "shuttlecock" aka sparke badmintonlignende greie.
IMG_5509.jpg


Slikt selges nå av de som selger elektronisk småskrot
IMG_5514.jpg


De 5 bukkene er symbolet på Guangzhou. Her var sentralen for selfie og gruppefoto.
IMG_5519.jpg


Legg merke til maskingeværene på jeepene
IMG_5535.jpg


Her skimter man Guangzhou Ring. Det var ikke lett å komme seg dit så det var bra jeg hadde fått med meg veibeskrivelse på kinesisk for å vise taxi-sjåfør... og bra jeg ikke prøvde å gå dit.
IMG_5543.jpg


Ringen
IMG_5552.jpg


IMG_5558.jpg


Fisker på Perlefloden
IMG_5554.jpg


Grønne veier
IMG_5578.jpg
 
Last edited:
Shinmelong Safari Park var en veldig fin og velholdt park, på nivå med det man finner i Singapore. Det var en del hvor man kunne kjøre rundt på "Safari", men jeg holdt meg til delen hvor man kunne gå. De 3 pandaungene var lenge store kinesiske kjendiser og maskotene til parken.
IMG_5595.jpg


Sorte svaner, og ja dette er et tropisk område.
IMG_5597.jpg


Animatroniks. Det var endel av det, spesielt blandt dinosaurene. Men det var også endel i andre deler slik at ungene kunne gjøre seg ferdig på å tafse på og skremme dem før de kom til de virkelige dyrene.
IMG_5601.jpg


IMG_5614.jpg


Når denne sukket opp, ristet, hisset og spyttet på folk så ble mange skikkelig skremte.
attachment.php


IMG_5647.jpg


Skolisser er kjempegodt.
IMG_5688.jpg


Flere områder så åpne ut, men hade nett oppe mellom trærne mellom hvert tematiske område. Når man gikk ut av et tematisk område var det gjennom en butikk hvor de solgte souvenirer til det temaet man hadde vært gjennom.
IMG_5701.jpg


Praktisk å kunne holde popkorn og brus i samme hånd
IMG_5710.jpg


IMG_5711.jpg


Flere steder kunne man kjøpe riktig mat til dyrene eller se show med dem. Elefantshowet var det største, men jeg fikk med litt av et par andre show på vei gjennom parken.
IMG_5713.jpg


Denne sløvingen var faktisk den mest aktive av pandaene vi så
IMG_5719.jpg


IMG_5728.jpg


IMG_5731.jpg


???
IMG_5734.jpg


IMG_5737.jpg


IMG_5744.jpg


IMG_5747.jpg
 

Attachments

  • IMG_5641.jpg
    IMG_5641.jpg
    268.5 KB · Views: 1,671
Last edited:
Det var store fine touch-skjermer. Skjønner ikke hvorfor det fortsatt er advarsel om at formatet på filmen er endret, det er jo widescreen.

Denne disclaimeren trodde jeg gikk mer på at filmen er redigert for å fjerne innhold som kan være støtende.
 
Da var det på tide med returen. Måtte passe på å ikke svinge på metroen.
IMG_5753.jpg


Man bør møte opp minst 45 minutter før avgang på togstasjonen, de stanser salg av billetter 30 minutter før avgang. Det er endel punkter med sjekk man skal gjennom før man slipper på toget. At jeg kom for sent, at det var lang kø og at jeg først tok feil inngang til togstasjonen gjorde at jeg ikke kom meg med toget 16:14. Det var noen som prøvde selge billetter til folkene i køen til toget de ikke lengere solgte billetter til i billettluken. Ei kinesisk dame prøvde å springe til tog-avgangen med dem, men det endte opp i et veldig munnhuggeri. Tenkte jeg bare skulle stå over.

Neste tog gikk 17:33 og ble i tillegg forsinket slik at det kom til Hong Kong først etter 20:00. Når det i tillegg var masse folk som skulle til en konsert like ved togstasjonen var det ikke mulig å nå "A Symphony of Lights" 20:00 ved havna.
 
Last edited:
Hong Kong

attachment.php


Prøver få til et julekort, men de har fotosesjon med nissens søte hjelper som tiltrekker litt skuelystne.
attachment.php


Skikkelig ropert
attachment.php


Klokketårnet
attachment.php


Det var visst bare det ene Symphony of lights 20:00 så jeg fikk det ikke med meg. Sist så jeg det kun ovenfra fra nesten 500 meters høyde og det var ikke så imponerende derifra. Gjorde også samme feil i Singapore da jeg prøvde se showet ovenfra.
attachment.php


attachment.php


Det var nå et lysshow hver halvtime på ICC. Jeg bodde i toppen der siste jeg var i Hong Kong.
attachment.php


Det var også en rotete video de viste hver halvtime på veggen ved klokketårnet
attachment.php


På Peninsula hang ikke juledekonrajonen på veggen slik det først så ut til. Den hang i 3D mellom fløyene.
attachment.php


attachment.php


Tilbake til flyplassen
attachment.php


Bodde bedagelig på Regal Airport Hotel
attachment.php


Regnet med at en dukkert her var en tapt sak, men sjekket for sikkerhets skyld info om hotellet og der stod det faktisk at "health and wellbeeing center", eller hva de nå kalte det, var åpent til 01:00. Flekket badefillene ut av ryggsekken og sprang ned med et stort glis. Det ble jeg møtt av en patrone som sa at det kun var massasje som var tilgjengelig nå, bassengene stengte 22:00.
attachment.php
 

Attachments

  • IMG_5768.jpg
    IMG_5768.jpg
    154.4 KB · Views: 1,685
  • IMG_5791.jpg
    IMG_5791.jpg
    157.8 KB · Views: 1,684
  • IMG_5799.jpg
    IMG_5799.jpg
    96.5 KB · Views: 1,682
  • IMG_5813.jpg
    IMG_5813.jpg
    125.2 KB · Views: 1,678
  • IMG_5820.jpg
    IMG_5820.jpg
    103.6 KB · Views: 1,670
  • IMG_5832.jpg
    IMG_5832.jpg
    111.6 KB · Views: 1,674
  • IMG_5835.jpg
    IMG_5835.jpg
    106.1 KB · Views: 1,661
  • IMG_5838.jpg
    IMG_5838.jpg
    92.5 KB · Views: 1,665
  • IMG_5860.jpg
    IMG_5860.jpg
    160.4 KB · Views: 1,667
  • IMG_5864.jpg
    IMG_5864.jpg
    176.3 KB · Views: 1,671
  • IMG_5880.jpg
    IMG_5880.jpg
    144.6 KB · Views: 1,667
  • IMG_5896.jpg
    IMG_5896.jpg
    118.7 KB · Views: 1,662
  • IMG_5905.jpg
    IMG_5905.jpg
    85 KB · Views: 1,668
Last edited:
HKG-ARN i Pluss

Behagelig å bare tusle fra hotellet til terminalen på flyplassen. Fikk vite at Royal Orchid var loungen som skulle brukes. En ganske vanlig basic lounge. Det eneste spesielle var at de hadde iskrem... melon-is.
attachment.php


attachment.php


Hodestøtten må jeg heve for at den skal støtte hodet og jeg får da en stopp for ryggstøtten i underkant av skulderbladene. Det er ikke særlig behagelig og jeg er ikke spesielt høy.

Men man fikk en pose til skoene, noe man ikke fikk i business. Merkelig.
attachment.php


Denne var særdeles dårlig plassert. Høy risiko for å velte noe rett i fanget her.
attachment.php


Utfeldbart bord i armlene. Jeg hadde ikke noe problem med det, men de som får liten plass bak bordet får faktisk bedre plass i Go.
attachment.php


Her kunne man bikke skjermene litt, mens de stod helt faste i Business hvor man virkelig hadde behov for å kunne bikke dem. Et merkelig valg. Internett var også så tregt at det var ubrukelig på returen. Vet ikke om det var fordi det er tregere på Pluss enn på business, om det var mere bruk nå eller om det er litt tilfeldig hvor stor kapasitet man får til en flight.

Noe annet som ikke virket var annonsering per sone i kabinen. Det var antagelig meningen at kun de som sitter i klassen skal høre det som sies, men det var så lavt at det ikke var mulig å høre over susingen fra flyet. I tillegg kom ikke lyden inn over underholdningssystemet. Selv for info- og reklamevideoer som de plutselig startet mens man så film var det ikke lyd på over underholdningssystemet. Elendig løsning som ikke fungerer.
attachment.php


Skal personen bak se på video må man være foreredt på å få seg lue. Elendig design.
attachment.php


Mens andre deler ut meny i økonomi, selv innen Europa for enkelte, så får man hos SAS ikke meny i Pluss på langdistanse. Man finner noe i underholdningssystemet, men der står det kun "Starter, a choice og main course, cheese and dessert"
attachment.php


Fikk byttet forrett med skalldyr til en forrett fra Go. Ellers ingen høydare.
attachment.php


En kinesisk vanilje-is ble høydepunktet for serveringen ombord.
attachment.php


Så var det luciatog ombord. Lusekatter var det imidlertid ikke noe av på Pluss, men fikk det i loungen på ARN.
attachment.php


Enda en servering før landing. Var ikke imponert av serveringen. Det var ca. 30% belegg der jeg satt og de klarte ofte snu før de kom til meg slik at jeg måtte ringe for å få samme service som de andre. Etter at jeg fikk siste måltid snudde hun som delte ut brød. Måtte ringe og vente nesten en halvtime før jeg fikk brød, de skulle visst servere ferdig i Go først.
attachment.php


"Welcome to Sweden, the home of SAS" annonserte de ved landing. Felles annonsering for alle klasser så den var det ikke noe problem med å høre.

attachment.php
 

Attachments

  • IMG_5914.jpg
    IMG_5914.jpg
    103.9 KB · Views: 1,618
  • IMG_5916.jpg
    IMG_5916.jpg
    107.8 KB · Views: 1,627
  • IMG_5917.jpg
    IMG_5917.jpg
    101.6 KB · Views: 1,623
  • IMG_5920.jpg
    IMG_5920.jpg
    89.2 KB · Views: 1,631
  • IMG_5921.jpg
    IMG_5921.jpg
    73.6 KB · Views: 1,631
  • IMG_5924.jpg
    IMG_5924.jpg
    114.1 KB · Views: 1,622
  • IMG_5925.jpg
    IMG_5925.jpg
    102.5 KB · Views: 2,383
  • IMG_5927.jpg
    IMG_5927.jpg
    118.8 KB · Views: 1,618
  • IMG_5929.jpg
    IMG_5929.jpg
    75.8 KB · Views: 1,629
  • IMG_5931.jpg
    IMG_5931.jpg
    57.5 KB · Views: 1,616
  • IMG_5932.jpg
    IMG_5932.jpg
    84.6 KB · Views: 1,616
  • IMG_5935.jpg
    IMG_5935.jpg
    112.3 KB · Views: 1,615
  • IMG_5937.jpg
    IMG_5937.jpg
    87.9 KB · Views: 1,603
Last edited:
ARN-OSL

Vi kom inn en halvtime før ruten til ARN. Kom akkurat for sent til flighten 13:55, men prøvde i serviceskranken om det var mulig å komme med flighten 15:30. Der ble jeg fortalt at de ikke klarte regne ut hvor mye mere jeg skulle betale da jeg allerede hadde tatt flighten fra Hong Kong. Ehhh?

Prøvde meg ved gaten og der ble jeg med uten noen problemer. Det er alltid greiere når man flyr uten innsjekket bagasje.
attachment.php


Den flighten ble en halvtime forsinket, men jeg kom likevel til OSL nesten en time tidligere frem enn hva jeg skulle.
attachment.php


Da jeg kom ut av flyet så jeg at det var nesten en halvtime til neste tog med NSB til byen. Da jeg var nesten en time tidlig og jeg ville spare 120 kroner på å vente istedenfor å ta Flytoget så bestemte jeg meg for å ta en tur innom sodoma og Gomorra aka taxfree-en for å bruke 120 blanke spesidaler på jule-snop. Var ikke imponert over prisene. 49 for marsipanhval som koster 55 i byen? Er det virkelig så lite i skatter og moms? Spurte om de hadde alkoholfri drikke, det så ikke ut som om de hadde fått det spørsmålet før.

Ved rulletrappen med til perrongen så jeg denne. Er "Håndløper" virkelig riktig ord, eller er det noen som har hatt det morsomt her?
attachment.php


Oppsummering

Joda, fin innredning, men endel merkverdigheter og rett og slett dårlige løsninger. Endel virket rett og slett lite gjennomtenkt. Service var også lite konsistent. Klager på endel detaljer her, men er bestandig smilende og hyggelige mot betjeningen så jeg burde ikke være en vanskelig passasjer som de ville unngå.
 

Attachments

  • IMG_5938.jpg
    IMG_5938.jpg
    71 KB · Views: 1,589
  • IMG_5942.jpg
    IMG_5942.jpg
    149.7 KB · Views: 1,593
  • IMG_5947.jpg
    IMG_5947.jpg
    114.4 KB · Views: 1,600
Last edited:
Flott rapport. Nøyet meg med plus på turen ned og eco på veien hjem. Temperaturen klarte de ikke å justere til et behagelig nivå på hverken turen ned eller opp, så endte opp med ekstra teppe på turen ned og følelsen av ørkenvandring på turen hjem. Plus ligger dessverre noen hakk bak AF sin premium-eco, men litt over over WT+ siden en får med lounge og FT på kjøpet hos SAS.

Ser ut som om jeg må tilbake og utforske området utenfor Hongkong. Takk for god inspirasjon!
 
Som vanlig detaljert, meget informativ og nøkternt objektiv rapport fra den kanten.
Alltid en glede å lese rapportene dine :)
Takk for reisen!
 
Egentlig fascinerende at SAS kjøper inn materiell for millioner uten å gjøre helt grunnleggende brukertester. Det er faktisk en del slike bagateller som drar ned følelsen av å reise med et premiumprodukt...

Men super reiserapport, tommel opp!
 
Tusen takk for flott rapport! Har selv flydd denne strekningen, og er enig i de observasjonene som du gjør for SAS Business og Plus.
Du beskriver de på en veldig god måte.
Leser gjerne flere tripreports fra deg :)
 
Egentlig fascinerende at SAS kjøper inn materiell for millioner uten å gjøre helt grunnleggende brukertester. Det er faktisk en del slike bagateller som drar ned følelsen av å reise med et premiumprodukt...

Men super reiserapport, tommel opp!

Det kan de jo godt ha gjort. Ikke uvanlig at brukere har meget ulikt syn på hva som er viktig i en gitt sammenheng. Tipper at vår dårlige fetter 'Pris' også har raket bort litt.

Jeg syns setene ser ok ut, men er du vant til laknene på Dorchester blir det sikkert litt tamt. Nå beskylder jeg ikke deg for å drive med sånt uansett, RobertAas, men jeg har jo lagt merke til at komfortnivået på reisene dine er øket betydelig de siste årene :D
 
Back
Top