Abbonere på flyblad

Re: Abbonere på flyblad

Jeg kan ikke se at noen har nevnt det amerikanske bladet Airliners.
Dette bladet kommer ut annenhver måned, og er ikke så helt ulikt Airways innholdsmessig. For dem som er ute etter bilder, er det en større bildeseksjon hver måned, med bilder fra hele verden.
Dette kan også være OK å få i postkassa.

Airliners link

Airliners har så vidt jeg har sett aldri vært å finne hos Narvesen eller andre forhandlere i Norge, så det er vel ikke så kjent som de andre magasinene.

^_^ VC-10

Originally posted by VC-10

Airliners har så vidt jeg har sett aldri vært å finne hos Narvesen eller andre forhandlere i Norge, så det er vel ikke så kjent som de andre magasinene.

^_^ VC-10

Jeg kjøpte Airliners hos Narvesen jevnlig når jeg var yngre og det er ikke lenge siden jeg bladde litt i et når jeg venta på toget, så jeg er rimelig sikker på at det finnes hos Narvesen fortsatt, i allefall på togstasjonen i Fredrikstad.

Originally posted by Herlov

[Jeg kjøpte Airliners hos Narvesen jevnlig når jeg var yngre og det er ikke lenge siden jeg bladde litt i et når jeg venta på toget, så jeg er rimelig sikker på at det finnes hos Narvesen fortsatt, i allefall på togstasjonen i Fredrikstad.

I flg. narvesen.no, er Airliners ikke en del av deres utvalg, og har de hatt det, tror jeg nok det er en god del år siden sist.

VC-10

1) Det er ikke Narvesen som setter prisen på blader, men leverandørene Interpress og BC.

2) Hos noen av de store Narvesene går det an å spørre om de er villige til å ta inn blader som ikke er i sortimentet.

Airliners hade jag också rekommenderat om du frågat för några år sedan, men inte längre. För oss som gillar att läsa om obskyra amerikanska inrikesbolag som inte existerat på 20-30 år (mmmm.....PSA...Piedmont...Ozark...) så var Airliners en guldgruva. Sedan bytte de chefredaktör flera gånger och tidningen förvandlades till en blandning av Airways och Airliner World. Tidningens hela atmosfär förändrades till det sämre, tycker jag.

Däremot tycker jag (med mina specialområden) att Airways har blivit bättre det senaste året. Så jag rekommenderar Airways som har en bra blandning av gammalt och nytt.

Om du hellre vill läsa en massa artiklar om Emirates, Etihad och brittiska dussincharterbolag hela tiden, då är det Airliner World som gäller. ;)

Viking255 det er en tid tilbake jeg kunne si meg enig om AW, det virket som de skulle pløye seg gjennom alt av Britiske flyplasser og det ble til slutt vel kjedelig, men det har kommet seg i det siste. Synes det er oftere artikler om Øst Europa som er litt eksotisk med muligheter for godt gammelt Russisk/Ukrainsk stål, Ilyushin, Tupolev og Antonov.

Originally posted by VC-10

Originally posted by Herlov

[Jeg kjøpte Airliners hos Narvesen jevnlig når jeg var yngre og det er ikke lenge siden jeg bladde litt i et når jeg venta på toget, så jeg er rimelig sikker på at det finnes hos Narvesen fortsatt, i allefall på togstasjonen i Fredrikstad.

I flg. narvesen.no, er Airliners ikke en del av deres utvalg, og har de hatt det, tror jeg nok det er en god del år siden sist.

VC-10

Beklager, nå blandet jeg Airliners og Airliner World. Det var sistnevnte jeg mente .. :(

Jeg fikk forleden siste nummer av Aircraft Illustrated i posten som har kommet i nytt format, med fokus på de eldre dager. Jeg var litt skeptisk men det er et meget bra blad nå og anbefales:

http://www.aircraftmagazine.co.uk/

Så slik rangerer jeg de bladene jeg abonnerer på per i dag:

1. Airliners (meget bra)
2. Airways
3. Aircraft Illustrated
4. Airliner World
5. Air International
6. Smithsonian Air & Space Magazine. (dette liker ikke jeg noe særlig og har sagt det opp)

Noen som har noen tips om andre bra blekker?

Jeg holder Flying, Flight International og har hatt Flynytt. Alle tre kan varmt anbefales for hver sine gode ting.

-A

Jeg abonerte på 5 flyblader for en del år tilbake, og fikk omtrent ikke tid til noe annet enn å lese de..kuttet gradvis ned, er nå nede i 0 og faktisk veldig fornøyd med det, spesielt etter at ´internett kom for å bli´ :-) Airliners var en forløper til Airways, startet av John Wegg og John Proctor, var en stor opplevelse å komme over et ex. i -94, en helt ny og magisk verden åpnet seg. Også stor dag da jeg fikk kjøpe de første årgangene fra 80-tallet i mint cond. av mr. Wegg :-)

EDIT : og heller ingen dårlig dag da jeg skjønte at det skjulte seg et forum inne hos scanair.no, takk til dere alle, solgangsbris-skål fra Tyrkia, life is good :-)

Last edited:

Jeg abonnerer på 'husbladet' Airways. Ellers får jeg gratisutgaver av Airline Business, Aviation Security og Ground Handling. Pleide å få Air Transport Worls også, men den har jeg ikke sett på en stund ... Kanskje like greit - stabelen på do er farlig høy ....

Eg abonnerer på Ailriner World, har alle blader ifra sesong 3
Noen som har de 2 første årgangene til salgs ?

Har også airports ifra første utgave :nor

Å abonnere er uansett mye billigere enn å betale svimlende 96 kr hos Narvesen pr utgave.

Kjøpte siste Airliner World på Narvesen i forrige uke. Der kostet det kr 109,-.

For de som liker mer å lese om det som skjer inni kabinen og samtidig vil lese litt om hoteller og andre reisetips, er jo et fint blad Business Traveller. Det er dyrt, og jeg har vel enda ikke sett det i løssalg noe sted. Bare som abonnement.

BF:cool2

Jeg har tre blader jeg kjøper fast:
1) Airliner World - kjøpes på QK8 Nordby for 79 kroner - 948 kroner per år
2) Airports of the world - kjøpes på QK8 Nordby for 79 kroner - 474 kroner per år
3) Airliners - kjøpes på Narvesen Stopp Senteret for 109 kroner - 654 kroner per år

Med andre ord jeg bruker cirka 2200 kroner i året på mine flybladet. Men disse er da nøye utvalgt etter å kjøpt flere ved en tidligere anledning, endte jeg opp med disse tre.

jeg liker Airliner World best. Men hvordan abbonerer man egentlig på utenlandske blader? Får man faktura i posten eller betaler man med Visa?

Jeg abbonerer på Airliner World, Flight International og Flynytt. Jeg betalte ca. 470 kr for ett år på AW. Benyttet nettbutikken deres på http://www.airlinerworld.com/ Betalte med Mastercard....

Samme historie om Flight Int. bare at summen jeg betalte der var 1260 nok for 50 uker (1 år)

Når det gjelder Flynytt henger den i en tynn tråd. Bladet er mye dårligere nå enn tidligere synes jeg. De sender forøvrig faktura...

Bare av nysgjerrighet: Hva synes du er dårlig med Flynytt? Jeg er veldig fornøyd med omstillingen, og jeg ser at bladet har fått mye ros i det siste. Så da kan det jo være interessant å høre hva kritikerne sier! ;)

Edit: Skirveleif ...

Bare av nysgjerrighet: Hva synes du er dårlig med Flynytt? Jeg er veldig fornøyd med omstillingen, og jeg ser at bladet har fått mye ros i det siste. Så da kan det jo være interessant å høre hva kritikerne sier! ;)

Edit: Skirveleif ...

Jeg liker generelt store fly (Boeing/Airbus) etc. Det virker som det er minimalt med stoff om trafikkflyging og store fly nå. Liker Lima November spalten godt da...

Det virker som det er minimalt med stoff om trafikkflyging og store fly nå

Muligens fordi det er lite 737 etc i bruk innen Norsk Luftsportsforbund, er jo faktisk et medlemsblad!

Back