• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

AApent brev fra reiselivsstudent

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
http://www.boarding.no/art.asp?id=20335

Jeg maa si meg enig i at en streik ikke ville väre det lureste flyverne kunne sette igang med den situasjonen SASBraathens befinner seg i, men sterk konkurranse og frynsete rykte. Jeg tror begge sider i konflikten vil maatte ta til fornuft og jenke seg for aa unngaa streik.

Replying to Topic 'AApent brev fra reiselivsstudent'

Personlig så må jeg si at jeg ikke tror at denne studenten har satt seg veldig grundig inn i hva som foregår.... Hvorfor er det pilotene som er ansvarlig for kundeflukten? Hvorfor var det flygelederne som var ansvarlig for problemene tidligere i vinter? Hvorfor sier han at det ikke er lurt å bruke streik og aksjoner som førstevåpen - har han ikke fått med seg at det har foregått samtaler/forhandlinger (hva man kaller det er visstnok avhengig av hvem man er)?

...men han sier også at han "ikke vil sette pengefingeren i noen retning"....:sarc Mon tro om ikke det er akkurat det han gjør...

Virket veldig "fjortis-aktig" dette.

Er egentlig litt overrasket over at dette fikk komme ut i media. Ikke så veldig mye mer seriøst enn mange av leserinnleggene i dagsavisene.

Kanskje jeg skulle skrive et åpent leserbrev til forsvar for arbeidernes rettigheter....:spin:

Originally posted by TOS

Personlig så må jeg si at jeg ikke tror at denne studenten har satt seg veldig grundig inn i hva som foregår.... Hvorfor er det pilotene som er ansvarlig for kundeflukten? Hvorfor var det flygelederne som var ansvarlig for problemene tidligere i vinter? Hvorfor sier han at det ikke er lurt å bruke streik og aksjoner som førstevåpen - har han ikke fått med seg at det har foregått samtaler/forhandlinger (hva man kaller det er visstnok avhengig av hvem man er)?

...men han sier også at han "ikke vil sette pengefingeren i noen retning"....:sarc Mon tro om ikke det er akkurat det han gjør...

Vel, gutten er jo ikke gammel..........Det kommer nok mer fornuftige ting fra han om 5 år. Engasjert er han nå i hvertfall!!

"Leserbrevet" er intet annet enn en fordekt jobbsøknad, noe som sees i siste linje. I et for øvrig noe hjelpeløst språk forklarer han at konflikten slik han har forstått den, gir sympatisk skylden på pilotene (de forstår ikke sitt eget beste), og tar arbeidsgivernes parti, fordi det er de som ansetter folk.

Egentlig pussig at boarding tar inn noe sånt.

Originally posted by BU662

Originally posted by TOS

.... Hvorfor er det pilotene som er ansvarlig for kundeflukten? ...

Fordi de advarer å fly med SAS i April.

Vel, de ville vel ikke advart mot å fly med SAS i april om forhandlingene/samtalene førte frem til en løsning som alle parter kunne vært fornøyde med... Det er alltid to sider i en sak, og det er aldri, eller iallefall svært sjelden, mulig å krangle med seg selv....

Edit: Jeg har faktisk bestilt billett med SAS i april....:wow:

"Sas Braathens piloter får ikke jobb i Norwegian"

Virker ikke som om han er helt "inni ting"...

Originally posted by TOS

Edit: Jeg har faktisk bestilt billett med SAS i april....:wow:

Det har ingen ting å si hvem du har bestilt billett hos.
1. april går nemlig også NFF's lønnsavtale med Avinor ut ... :cool2

"Sas Braathens piloter får ikke jobb i Norwegian"

Ja, ganske komisk hvor lite han har satt seg inn i ting. Ganske mange "gratis" piloter Norwegian har ansatt fra SAS.
Utrolig at noen i det hele tatt gidder å trykke slikt vås.:p

Back