• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

A380 tiltrekker fortsatt passasjerer

Someone

Moderator
Medlem
Man skulle tro at etter 2,5 år i drift at A380 sin ekstra popularitet og nyhetsverdi hadde avtatt mer, men flyselskapene melder fortsatt om at bookingene/belegg på A380 ligger høyere enn på andre fly på samme rute og at de til en viss grad fortsatt kan ta en litt høyere pris for flygninger med A380

http://finance.yahoo.com/banking-budgeting/article/109855/worlds-biggest-passenger-jet
Dominique Patry, vice president of international affairs and alliances at Air France, says the percentage of seats sold on the A380 is five points higher than any other flight on that route.

Qantas Chief Executive Alan Joyce said his airline has seen the percentage of its 450 seats filled on an A380 run about two to three percentage points higher than on its Boeing 747 jumbo jets, even though the fares Qantas charges for A380 flights run 2% to 3% higher as well. In surveys, satisfaction scores on the A380 have been higher than Qantas has seen for any airplane in its history.
 
Skjønner det ikke helt jeg men, ser ikke helt det store med A380. En fin flymaskin, ja vel, men det finnes det mange av.
 
Er vel litt pga rekordstørrelsen, og at 747 er 40 år gammal. Alle har sett en 747 før, men en A380 er jo nytt og spennende. Ikke at jeg helt skjønner poenget med å forklare noe som de fleste allerede vet da. :p
 
Skjønner det ikke helt jeg men, ser ikke helt det store med A380. En fin flymaskin, ja vel, men det finnes det mange av.

Tja. Jeg har ikke opplevd et mer behagelig og støysvakt fly enn A380, så for meg blir det helt klart førstevalget på IC fremover. :)
 
Vi kan vel diskutere dette frem og tilbake uten å bli noe særlig klokere. Men det er jo fint for de selskapene som har tatt steget og bestilt disse maskinene at butikken går rundt.
 
Jepp, et meget behagelig fly å være passasjer i, støynivået er mye lavere enn noe annet fly jeg har sittet i.
En annen ting er jo den forbedrede luftkvaliteten ombord i forhold til andre flytyper, noe som også bidrar til større velvære.
Og ikke minst så har de selskapene som operer A380 de nyeste setene innstallert. De har ikke rukket å bli slitt og nedsunket. Jeg reiste med UA 777 over dammen nylig, og jeg sa til meg selv "aldri mer". Støynivået var en lidelse, og det bivrerte under beina.
Heretter er det A380 så sant det er mulig.
 
Det spennende blir å se om 787 og 350 vil ha samme effekt (de blir nok like komfortable som 380) på de reisende eller om 380 sin "hype" er mye pga størrelsen
 
lure på hvor stor kabinfaktor det er på Airfrance A380 på ruten mellom London og Paris...?
 
Back
Top