A380 som Air Force One?

Originally posted by KennethGS
Må si jeg synes det blir ganske feil å sammenligne et fly designet for tung militær transport, og et fly designet for passasjertrafikk / lett cargo...
og det er derfor jeg skrev følgende lenger oppe:
Originally posted by brendas
Jeg greier ikke helt se hvordan en A380 kan fungere som en erstatter for C-5. Om du vil frakte 853 soldater til krig, joda, det funker, men til å frakte cargo?

Air Force 1 contract likely Boeing's next dogfight

(Crain’s) — The U.S. Air Force has completed a study of options for replacing Air Force One, likely setting up a replay of the “Buy America” battle that scuttled a recent $35-billion deal for tanker aircraft.

www.chicagobusiness.com

Og bare som saks info, så blir jo neste utgave av Marine One Italiensk, så da kan vel AirForce One bli Fransk....

Ja, de vil vel ha dollaren enda lavere så da er det bare å importere..;) Og det er jo fint for oss som er glade i å reise på tur:)

Og bare som saks info, så blir jo neste utgave av Marine One Italiensk, så da kan vel AirForce One bli Fransk....
EH101 Merlin er nå et samarbeid mellom Westland og Augusta, mao både italiensk og engelsk. Versjonen som blir Marine One skal nå også produseres av Lockheed Martin.

Back