Originally posted by JohnnyEagle
. Det vil jo komme en sånn istedenfor 2-3 andre..
De vil det nok ikke .....
Originally posted by Dag Viking
Første gangen jeg har sett at noen har fått 2 nautiske mil til å bli 3.7km forresten:question:
Originally posted by LN-MOW
De vil det nok ikke .....
Originally posted by KennethGS
Første gangen jeg har sett at noen har fått 2 nautiske mil til å bli 3.7km forresten:question:
Første gang du har sett det korrekt altså? 1 nautisk mil er 1.852 meter. 2 nautiske mil blir dermed 3.704 meter, så 3,7 km er vel nærme nok for de fleste.....ld
Vil en 380 erstatte 2-3 744?
Originally posted by catocontrol
Javel?? 1NM=1,852KM 1,852*2= jøss 3,704KM![]()
Som jo ikke er 3.7km![]()
Problemet er vel at jeg er liker å være nøyaktig... Kanskje ikke like viktig i alle yrker og utdanninger, så da får folket hakke i vei:lol: .
Originally posted by catocontrol
Man kan da tenke seg en Dash8-100 bak en b737-800, som begge er medium. Blir liksom litt feil. Har hørt om en F50 som tok av, like bak en B737 på sola. Den "flippet" nesten 45 grader, da den kom inn i vingevirvlene til 737en. Fokkeren er ikke så liten.
Originally posted by P.A. VIKING
Et lite prestisje nedelag for Airbus er det vel , siden de har hevet at A380 ikke skal måtte kreve noen "sær" regler mtp slot tider osv.
Vertical Spacing:
o Vertical spacing in all cases to be the same as for other aircraft.
o Evidence and data from encounter flight tests at cruise altitude, supported by airborne LIDAR measurements, have demonstrated that the A380 wake characteristics are equivalent to those of the B744 (chosen as the benchmark aircraft) for this phase of flight. Therefore, the current ICAO vertical separations are confirmed to be appropriate for A380 operations.
Horizontal spacing en-route:
o En-route horizontal spacing to be the same as for other aircraft
Holding:
o Vertical spacing to be the same as for other aircraft
Approach / Landing:
o No wake constraint for the A380 as a following aircraft
o A380 followed by Heavy = +2nm extra to existing ICAO separation (6 nm absolute distance)
o A380 followed by Medium = +3nm extra to existing ICAO criteria (8 nm absolute distance)
o A380 followed by Light = +4nm extra to existing ICAO separation criteria (10 nm absolute distance)
Departure following A380:
o No wake constraint for the A380 as a following aircraft.
o Same radar spacing as for Approach / Landing
o Or, for time based operations: Heavy = 2 minutes; Medium, Light = 3 minutes.
mener jeg fikk en mail om at Avinor har bestemt litt mere restriktive regler for A380, men husker ikke nøyaktig.. Var hvertfall noe mer enroute.
Originally posted by Someone
mener jeg fikk en mail om at Avinor har bestemt litt mere restriktive regler for A380, men husker ikke nøyaktig.. Var hvertfall noe mer enroute.
Ja for 380 flyninger til å far Norge kommer jo til å skje ofte....
Originally posted by TOS
Originally posted by Someone
Ja for 380 flyninger til å far Norge kommer jo til å skje ofte....
Norge kjøper som sagt i en annen tråd SAS, og bestiller noen A380 for å opprettholde imasjen som ordentlig oljenasjon. Da skal du se det blir en råd med A380 flighter til/fra Norge.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.