A340 til skraper'n... Trist

Ja, spesielt siden de kler Gulf Air sitt fargeskjema meget godt.

Disse to maskinene er jo av de tidligere leveransene(MSN 39 og 40) og er vel kommet opp til D-check, da blir det jo ofte ett spørsmål om hva som er mest verdt flyet eller delene. Å her er man vel kommet til at delene er mest verdt.
Dessuten er jo det redusere kapasitet ett aktuelt tema om dagen.
 
hmm lure på hva er årsaken til at flyene velges å bli til colabokser ?? er det pga flyet har fløyet mange flytimer nok til at den e vrakningsklar ?? eller fordi ingen vil kjøpe dem? kunne ikke Norwegian kanskje kjøpt dem ? hehe
 
Et forslag til svar på ditt spørsmål står vel i tråden over, om du faktisk leser den.
 
Hva skjer på SFB? Hugges de opp der? "Mellomlagres" de der?

(Espeno: jeg fant ikke noe om dette i posten)
 
Disse skulle vel i følge kilden hugges opp ja. Da blir alt av brukbare delere strippet før de hugges opp og "kildesorteres". Alt som kan resirkuleres blir resirkulert, noe som vel på litt tabloid måte kan formuleres til at de blir colabokser :)

(SubCaravelle: Min oppfordring om å lese posten gikk naturligvis til han som lurte på hvorfor flyene skulle hugges opp, noe som faktisk sto i posten over spørsmålet hans)
 
Til dere i avdeling "over there": Er Sanford blitt en ny Opa Locka? Ser det har blitt ferget en del mer og mindre huggeklare maskiner dit den siste tiden.
 
Back
Top